Wkeno

Hvordan å markere en baseball målstyring

Holde score kan være en fin måte å holde involvert i spillet. Det er også en nyttig ferdighet å ha hvis du er på en baseball team, som det tillater deg å holde bedre styr på statistikk, trender, og prestasjonene til spillere på laget ditt. Skjønt "holde boken" kan virke litt skremmende i begynnelsen, det er egentlig ganske enkel.

Trinn

Hvordan å markere en baseball målstyring. Erverve en målstyring.
Hvordan å markere en baseball målstyring. Erverve en målstyring.
  1. 1
    Erverve en målstyring. De fleste høyere nivå stadioner selge dem, enten på egen hånd eller sammen med et program av noe slag. Hvis du er usikker på tilgjengeligheten på stadion du vil gå til, med et raskt søk på nettet kan du lett finne baseball scorekort for å skrive ut og ta med deg til spillet.
  2. 2
    Fyll ut målstyring med de nødvendige omstendigheter av spillet. Dette kan inkludere, men er ikke begrenset til, lagene spille, besetningen, dommerne, feltet, starttidspunkt, og trenerne.
  3. 3
    Skriv hver spillers nummer, navn og stilling nummer i sporet, med én spiller per to eller tre spor (eller ett per "store plassen"). For hjelp med posisjonen tall, se "Player informasjon" tabellen nedenfor.
    • Hvis noen har en utpekt hitter, skriver DH i det første sporet og posisjon spiller i den andre plassen.
    • Ved behov / ønsker, skriver benk spillere på bunnen av målstyring, med en for hver slot. Dette er bare hvis du har problemer med å huske hvem andre er med på laget i tilfelle de kommer inn med et bytte. Det er ikke nødvendig å skrive sin posisjon, som de ennå ikke er i spillet.
  4. 4
    Hold styr på baller og streiker i den gitte rutenettet. Balls er holdt i raden med tre kvadrater og streiker i raden med to.
    • Du kan bruke sjekker, skråstreker, X-er, tall, eller hva du er komfortabel med. Noen mennesker bruker forskjellige flenger og X er for å indikere om røren svingte eller tatt kontakt, mens andre bruker tall for å angi i hvilken rekkefølge banene ble kastet. Dette er spesielt nyttig som det tillater andre å se utviklingen av den på flaggermus.
    • Hvis en foul ball er truffet med to streiker, rett og slett lage en prikk (eller nummer, avhengig av stilen din) som strekker seg fra rekken av streiker. Fortsett denne etter behov.
  5. 5
    Legg merke til utfallet av på bat ved hjelp av både forkortelser og markeringer på den lille diamant.
    • Hvis røren er ute, gjerne skrive utfallet i store bokstaver over diamant og sørg for å markere (nederst i høyre hjørne av boksen) hvilket nummer ut de er av inning (dvs. 1, 2 eller 3 ).
    • For doble og triple spiller sørg for å markere outs i den rekkefølgen de skjedde i den lille boksen i nedre høyre hjørne.
    • Se tabellen nedenfor på "Måter å tjene en Out" for de vanlige forkortelser.
      • Noen mennesker setter stjerner (*) eller utropstegn (!) Når en utespiller gjør en fantastisk spiller.
    • Hvis røren blir på basen først, tegne rette linjer på den lille diamant som angir banen røren. På siden av den siste linje, skrive en av disse forkortelser i små bokstaver siden av den.
      • Noen mennesker liker å tegne hvor ballen er truffet for større nøyaktighet. De vanligvis trekke en linje som stammer fra hjemmet plate til stedet hvor ballen blir truffet, med en heltrukket linje etter en ball i luften eller en stiplet linje for en ball på bakken.
    • Hvis du under noe tidspunkt etter at ballen settes i spill, en løper score, så merker ned hvor mange RBI er batsman får i feltet. Hvis ingen er angitt, skriv det under diamant.
    • Spore fremdriften av løperne som bruker et lignende sett med forkortelser og linjer som angir runner framgang og hvordan det fremgang skjedde (dvs. om syklisten beveger seg fra første til tredje på en enkelt tegne en linje fra første til andre og andre til tredje og skrive 1B i øvre venstre hjørne).
    • Når en løper score, skygge i diamant deres for lettere referanse.
  6. 6
    På slutten av en inning, merker de nødvendige statistikk i boksene under kolonnen.
    • Hvis et lag slår rundt rekkefølgen, bare gi flere kolonner til at inning og bearbeide tallene tilsvarende.
    • Du kan holde styr på å skrive antall kastet som inning ved å skrive den til venstre for inning nummer. Du kan holde oversikt over de totale plasser kastet ved å skrive den til høyre for inning nummer.
  7. 7
    Når en spiller blir byttet inn, skrive sitt navn, nummer og posisjon under spilleren at de gikk inn for og tegne en vertikal linje mellom omganger at det skjedde. Også fylle i omganger boksen i rommet til høyre.
    • Hvis det er en endring i pitching, tegne en horisontal linje mellom siste batter av den gamle krukke og den første av de nye pitcher. Også skrive nye pitcher navn i boksen nederst.
    • Hvis en spiller endrer posisjon, tegne en vertikal stiplet linje mellom omganger at det skjedde.
  8. 8
    På slutten av spillet, gjerne telleapparat batting statistikk og pitching statistikk i feltene som for en god representasjon av spillet.

Scorecard forkortelser

Spiller informasjon

Posisjonsnumre
Stilling Antall
Pitcher 1
Catcher 2
Første Baseman 3
Second Baseman 4
Tredje Baseman 5
Shortstop 6
Venstre Fielder 7
Center Fielder 8
Høyre Fielder 9
Dedikert Hitter DH

Måter å gjøre en ut

Ut Forkortelser
Resultere Forkortelse Eksempel på bruk Eksempel forkortelse
Strikeout svingende K Swing og en glipp K
Strikeout ute Backwards K Kalt tredje streik Backwards K
Groundout Nummeret til den spilleren som stilte med det etterfulgt av nummeret på spilleren som fanget det Shortstop felt det og kaster den første Baseman 6-3
Flyout Nummeret til den spilleren som fanget det Center Fielder fanger den 8
Lineout L etterfulgt av nummeret på spilleren som fanget det Andre Baseman fanger den L4
Unassisted Play Nummeret til den spilleren som gjorde stykket etterfulgt av U Pitcher felt det og koder løperen (eller base) 1U
Fanget Foul Ball F etterfulgt av nummeret på spilleren som fanget det Tredje Baseman fanger den i foul territorium F5
Offer-fly SF etterfulgt av nummeret på spilleren som fanget det Venstre Fielder fanger den SF7
Sacrifice Bunt SB etterfulgt av nummeret på spilleren som stilte med det etterfulgt av nummeret på spilleren som fanget det Catcher felt det og kaster den første Baseman SB2-3
Dobbeltklikk Spill:
For løperen: Nummeret til den spilleren som stilte med det etterfulgt av nummeret på spilleren som fanget det Shortstop felt det og kaster det til andre Baseman 6-4
For røren: Det samme som løper, men legger i spilleren som fanger ballen neste etterfulgt av DP Shortstop felt det og kaster det til andre Baseman som kaster den til First Baseman 6-4-3 DP

Sporing treff

Treffer Forkortelser
Resultere Forkortelse Eksempel på bruk Eksempel forkortelse
Enslig 1B
Dobbeltklikk 2B
Triple 3B
Home Run HR
Hit By Pitch HP eller HBP
Walk BB
Feil E etterfulgt av nummeret på spilleren som begikk feilen Shortstop bobler ballen og kaster den bort E6
Fielder s Choice FC Med en løper på første, er en grounder rammet til andre baseman som bare får ledelsen løper ut (Fielder har gjort et valg om ikke å prøve å få batsman ut). FC
Droppet Third Strike K

Sporing baserunning

Kjører Forkortelser
Resultere Forkortelse Eksempel på bruk Eksempel forkortelse
Stjålet Base SB
Fanget Stealing CS Kastet ut av fangeren mens du forsøker å stjele CS
Plukket Off PIK Plukket ut av pitcher PIK

Tips

  • Praksis å holde score på spill du se på TV for å hjelpe deg å bli vant til å holde opp med spill.
  • Ikke alle scorekort inkluderer steder å holde styr på baller og streiker.