Wkeno

Hvordan å spille baseball

Mens baseball er en veldig populær sport, det er ikke den enkleste spillet i verden for å lære. En nybegynner kan godt finne det forvirrende og litt skremmende. Du kan ta hjertet, men i visshet om at millioner av spillere fra hele verden og gjennom årene har blitt lært vanskelighetene med hva mange anser som en givende og flott spill.

Det som følger er en grunnleggende guide til noen grunnleggende aspekter av baseball. En grundig beskrivelse av reglene og strategier i spillet, samt teknikker som er involvert i å spille det godt, er utenfor omfanget av denne artikkelen. Hvis du er virkelig interessert i å lære sporten, vil du sannsynligvis ende opp med å gjøre hva de fleste spillere gjør: du skal la noen allerede opplevd på baseball viser deg hvordan du spiller spillet. Du vil trolig finne at den innsatsen som kreves er vel verdt det.

Vær oppmerksom på at denne artikkelen gjør bruk av mannlige pronomen når det refereres til spillerne. Baseball er vanligvis spilt av menn. Kvinner ofte bevege seg mot softball, hvis reglene varierer litt fra de av baseball.


Trinn

Hvordan å spille baseball. En baseball game involverer to lag prøver å outscore hverandre.
Hvordan å spille baseball. En baseball game involverer to lag prøver å outscore hverandre.

Det grunnleggende om baseball

  1. 1
    En baseball game involverer to lag prøver å outscore hverandre. Vinneren er det laget med flest "runs" (poeng) på slutten av spillet. Et team forsøker å score et løp ved å ha en spiller treffer en kastet ball med et balltre og deretter avansere gjennom et arrangement av fire "baser". Et løp er scoret hvis hitter (eller "batter") er i stand til å løpe til hver base i rekkefølge uten å bli pensjonert ("satt ut") av motstanderlaget. Det laget, spille forsvar, posisjonerer seg gjennom hele feltet og forsøk på å pensjonere den hitter ved å fange batted ball i luften eller ved å plukke den opp og rørende ("tagging") hitter (eller en annen basestasjon-runner) med ball mens den spilleren kjører mellom baser. Alternativt kan det defensive laget spille inn en "ut" av "slående ut" røren eller ved bruk av "force play", som begge hendelsene vil bli beskrevet senere.
  2. 2
    Et spill varer en fastsatt antall runder, kalt "omganger" (typisk ni, men ofte færre ungdom ligaer). Et spill som er bundet på slutten av regulering spill vil fortsette inn i "ekstra" omganger inntil det ene laget er foran på slutten av en inning. Baseball spill ender i uavgjort kun under svært sjeldne tilfeller.
  3. 3
    En inning består av to halvdeler. Hver halv inning ser ett lag å slå og det andre laget spille forsvar. Lagene bytter roller i det neste halve inning og fortsette å alternere mellom angrep og forsvar for resten av spillet. Den første halvdelen av hver inning og har hosting ("hjemme") lag som spiller forsvar og "besøker" team batting. En halv inning slutter når det defensive laget registrerer tre "outs" mot batting teamet (det vil si når tre rører / løpere er pensjonert før de klarer å avansere hele veien, base til base, rundt infield.)
  4. 4
    Et team består typisk av ni spillere aktivt deltar i et spill til enhver tid. Enkelte baseball ligaer tillate bruk av en tidel spiller (en "utpekt hitter") som deltar bare når laget hans er "på bat" (spiller krenkelser). Noen unge ligaer godkjenne bruk av en ekstra offensiv spiller, kjent som en "ekstra hitter."
  5. 5
    En baseball-feltet (vanligvis gress) består først av en firkantet "infield" (anses å være en "diamant" sett fra et hjørne) med en "base" (et lerret bag) plassert på tre av torgets hjørner og en gummimatte kjent som "hjemme plate", lokalisert ved det fjerde hjørne. En mye større "utmark" strekker seg langt utover den infield og vanligvis ender i et gjerde på feltets grensen lengst fra infield. Indre bane hjørner er referert til som første base, andre base, tredje base, og inn-plate. Det er sekvensen der en batter løper etter treffer ballen. Røren score en run ved vellykket fremme rundt infield og tilbake til home plate (hvor han startet da treffer ballen) uten å bli satt ut (forklart nedenfor) ved det andre laget (lag "i feltet.")
  6. 6
    Linjer er merket på feltet strekker seg fra hjemmebasen til første base og fra hjemmebasen til tredje base. Disse grunnlinjene er utvidet til outfield gjerdet og tjene som edge markører for utmark. Disse utvidede linjene kalles "foul linjer," fordi de markerer skillet mellom "fair" territorium (der en batter kan riktig treffer ballen) og "stygg" territorium (der en hit ball anses ikke riktig truffet).
  7. 7
    Det er ni defensive posisjoner på banen, seks i infield og tre i banen. De infielders er:
    • Pitcher: spilleren som står i midten av infield og begynner hvert spill ved å kaste ("pitching") ballen mot hjemmet plate, der batter står klar til å treffe den.
    • Catcher: den spilleren som står eller knebøy bak home plate (på siden av tallerkenen overfor mugge), og er forberedt på å fange pitched ball hvis røren ikke klarer å treffe den.
    • Første baseman: denne spilleren står i nærheten (og til andre-base siden av) første base.
    • Second baseman: denne spilleren står i nærheten (og til første-base siden av) andre base.
    • Tredje baseman: denne spilleren står i nærheten (og til andre-base siden av) tredje base.
    • Shortstop: denne spilleren står i nærheten (og i den tredje-base siden av) andre base.
  8. 8
    Utmark er løst delt inn venstre, midtre og høyre felt, sett fra hjemmet plate. De outfielders stå godt utenfor infield og er forberedt på å hente en ball til sitt område og kaste den til en medspiller i infield.
  9. 9
    En baseball spillet begynner når pitcher kaster en ball ("gjør en pitch") mot hjemmet plate mens en "batter" (eller "hitter") venter der for å prøve å treffe den. Røren vil posisjonere seg innenfor en av "røren bokser" (rektangler avgrenset av linjer på bakken på hver side av hjemme plate). Venter på banen, står batter home plate, men ser mot pitcher og har en treffende verktøy (flaggermus) spent bak skulderen lengst fra muggen. Fra muggen perspektiv, vil en høyrehendt røren stå til høyre for hjemmet plate, og en venstrehendt batter vil stå til venstre side.
  10. 10
    Hvis det ikke er noen løpere på basen på den tiden, pitcher, samtidig som foten kontakt med pitching gummi (beskrevet nedenfor), vil typisk "avvikle" før du kaster ballen. Vinden-up er vanligvis en svingende, vridende bevegelse designet for å gi pitcher lagt momentum og makt bak på banen. Hvis noen løpere er på basen, vil pitcher ikke gå inn i en vind-up, fordi løpere kunne begynne å avansere til neste base under avvikling, og dermed få en fordel mot enhver defensiv innsats for å hindre forhånd. I stedet, med løpere på base, før du kaster ballen pitcher (mens kontakte pitching gummi) vil "gå inn i en strekning," som er en poserte ("set") posisjon som gjør at pitcher å se på ("check") løperne å være sikker på at de ikke går for langt bort fra basene de okkuperer (og gjør det lettere å stjele en base, som beskrevet nedenfor). (Løpere får lov til å avansere litt utover ("lead off" fra) sin base i påvente av neste spill, men må gjøre det med forsiktighet, fordi de er utsatt for å bli tagget ut når den ikke er i kontakt med underlaget.) The wind-up og strekningen posisjon er lettere å forstå hvis de er sett i stedet for bare beskrevet.
  11. 11
    Når pitcher kaster en pitch, kan røren velge enten å svinge hans flaggermus på ballen, prøver å treffe den, eller å la ballen gå forbi uten å svinge (som heter "å ta banen.") Hvis røren tar banen, vil en dommer (vanligvis står bak fangeren) avgjøre om banen var en "streik" eller en "ball". En streik er en pitch som passerer gjennom "strike zone", som er området nettopp over home plate og høyere enn batter knær og lavere enn skuldrene. A "ball" er en pitch som ikke klarer å passere gjennom streiken sonen. (Dommerne vil variere i sin estimering av streiken sonen.) Hvis en batter akkumulerer tre streiker, blir han kalt "ut" av dommeren. Det er en "strikeout." Hvis en mugge kaster fire "baller" til en batter, er røren får en automatisk pass (kalt en "walk" eller en "base på baller") til første base. Det finnes tilfeller der en mugge med vilje gå en batter av taktiske grunner (en "forsettlig walk", "forsettlig pass," eller "forsettlig base på baller").
  12. 12
    Dersom batter svinger på ballen, en av tre ting vil vanligvis skje:
    • Røren bommer på ballen. Det er ansett som en "strike".
    • Røren treffer ballen i foul territorium (en "foul ball"). Med andre ord, reiser som blir slått ballen i luften eller på bakken til høyre for den første-base-linjen (eller dens forlengelse inn i høyre felt), eller til venstre for den tredje grunnlinjen (eller dens forlengelse inn i venstre felt). (Igjen, "venstre" og "høyre" som observert fra hjemmet plate.) En stygg ball regnes som en streik, med mindre batter allerede har to streik mot ham, i så fall foul ball (så lenge det ikke er fanget i luften av en defensiv spiller) blir behandlet som om ingenting hadde skjedd, og spillet begynner igjen. En batter treffer en foul ball kan ikke avansere til første base, og ingen base-løper kan gå videre heller. En foul ball fanget i luften av en defensiv spiller er registrert som en ut, og røren er pensjonert. I dette eksempel, kan en løper videre etter "merking opp" (som beskrevet nedenfor).
    • Røren treffer ballen i rettferdig territorium. Det er da de fleste av spillets handling finner sted.
  13. 13
    Når røren treffer en rettferdig ball, er hans første ansvar å kjøre til første base uten å bli satt ut. En batter er ute hvis batted ballen går i luften og blir fanget opp av en defensiv spiller før den treffer bakken. (Dette kan skje enten rettferdig eller stygg territorium.) Røren er også ut om batted ball tas opp fra bakken i virkelig territorium av en motstander som deretter kaster det til den første baseman (eller en annen lagkamerat), skritt som på første base (eller koder til batter med ballen) før batter kan tråkke på første base. Røren / runner sies å være "ut først (base)."
  14. 14
    Hvis det defensive laget ikke klarer å sette røren ut når han treffer en rettferdig ball, er røren "safe" ved første base, og er vanligvis kreditert med en "hit". (Se omtale av "feil" nedenfor.) Røren / runner kan velge å ligge på første base for øyeblikket. Hvis røren stopper ved første base, deretter påfølgende skuespill røren (nå kalt en "runner") vil ha muligheten til å avansere til andre baser (og til slutt til home plate å score et løp) når en lagkamerat treffer en rettferdig ball ikke fanget i luften av en defensiv spiller. En løper ikke i kontakt med en base kan settes ut ved å være merket med ballen av en motstander. En "tag" består av holder ballen enten barehanded eller med en baseball hanske og berøre løperen med den nakne eller hansker ball. Løpere er trygg fra å bli merket bare når du er i kontakt med en base eller å ha gjort det trygt hjem til plate.
  15. 15
    Hvis røren gjør det trygt til første base og stopper der, har han truffet en "single" (igjen forutsatt ingen defensive "feil" på stykket.) Dersom batter treffer en rettferdig ballen til en del av feltet der ingen defensiv spiller umiddelbart kan sikre den og kaste den til infield, kan røren avansere utover første base når han tror han kan gjøre det uten å bli tagget av en infielder. Således kan løperen fortsette forbi første base og stopper ved andre base (dette kalles treffer en "dobbel"). Han kan velge å ikke stoppe før nå tredje base (en "trippel"). Han kan bestemme seg for at han kan trygt fortsette hele veien rundt infield og tilbake til home plate (dette er en "home run"). En løper vil stoppe når han tror han er gått så langt som mulig uten å bli merket ut (eller når etterbehandling en home run). Røren er kreditert med en automatisk home run når han treffer en rettferdig ball som bærer gjennom luften over outfield gjerdet. På en home run, ikke bare gjør røren score run, men så gjør noen lagkamerater som var base-løpere i forkant av røren når ballen ble truffet.
  16. 16
    Et skuespill slutter når røren og alle basen-løpere er enten satt ut eller nå en base eller hjemme plate trygt. I alle fall, som nevnt rett under, avslutter en lek hvis tre outs er registrert innenfor en halv inning.
  17. 17
    En halv inning slutter når det defensive laget har spilt tre outs mot batting / kjører team (team "på bat"). Noen løpere ikke sette ut av forsvaret, men som ikke har avansert til home plate når en halv inning ender er sagt å ha blitt "igjen på basen."
  18. 18
    Den "force play" er kanskje den mest forvirrende aspekt av baseball, men det skjer så ofte at det er viktig å forstå det. Det første punktet å forstå er at når en batter treffer en rettferdig ball, noe lagkamerat "på base" på den tiden ville normalt forsøke å gå videre til neste base eller utover. Faktisk er en base-runner nødvendig for å prøve å gå videre hvis det er lagkameraten-løpere fremmarsj fra hver base bak ham. Han er således "tvunget" til å forsøke å gå videre til neste base, fordi ingen base kan være okkupert av mer enn en løper om gangen. En base-runner er ikke nødvendig å gå videre, men hvis løpere ikke er fremme fra hver base bak ham. For eksempel, hvis en løper opptar andre base ved begynnelsen av et spill, og det er ingen løper opptar første base, så når røren treffer en rettferdig ballen, er løperen ikke nødvendig å la andre basen og videre til det tredje, fordi der er ingen løper som avanserer fra første. Dermed syklisten ikke er "tvunget" av en kamerat basen-runner å forlate sikkerheten til andre base og prøve å avansere. Det samme er tilfelle når en løper opptar tredje base mens den ene eller begge av de foregående baser er ledig. Løperen på tredje i dette tilfellet er ikke nødvendig å gå videre hjemover plate når ballen er truffet og kan velge å ligge på tredje, spesielt hvis han mener det defensive laget er sannsynlig å merke ham ut mens fremmarsj. I hvert eksempel, så blir løperen ikke tvunget til å løpe til den neste basen. En løper er tvunget til å avansere når ballen blir truffet hvis det er en løper som opptar hver forrige basen. Merk at en løper som opptar første base ved begynnelsen av et spill er tvunget til å gå videre når batter treffer en rettferdig ball, fordi røren skal prøve å gjøre det trygt til første base, og så løper må fraflytte første base for å gjøre plass for røren / runner. Et unntak fra denne regelen oppstår når batter treffer ballen opp i luften. Hvis det virker som en defensiv spiller er sannsynlig å fange ballen i luften, er løpere ikke tvunget til å avansere og, faktisk, må forbli på sin base før etter røren "fly ball" er fanget, når de kan gå videre hvis de ønsker. Hvis fly ball faller til bakken uoppfanget, vil alle løpere behandle fly ball som om det var en "ground ball" og forhånd dersom det er forsvarlig å gjøre det, eller hvis tvunget til å gjøre det. (Den "infield fly" regelen dekker visse lignende situasjoner og vil bli diskutert senere.) Betydningen av styrken lek ligger i det faktum at noen løper tvunget til å avansere kan bli satt ut av en defensiv spiller som holder ballen og bare tråkke på base eller plate løperen er fremme til før syklisten kommer. Den defensive spilleren trenger ikke å tagge en tvungen runner, som regnes som vanskeligere enn bare å tråkke på foten. Dermed løperen er "tvunget ut." Fordi en "force out" er lettere for den defensive team for å oppnå enn en tag, vil infielders ofte minne seg selv og hverandre om eksistensen av mulige force skuespill, basert på plasseringen av base-løpere i begynnelsen av et skuespill. Selv om styrken play høres komplisert ut, vil se det skje noen ganger hjelpe deg å forstå det.
  19. 19
    En av de mer spennende - og vanskelig - defensive spiller i baseball er "dobbel play", der det defensive laget registrerer to outs på samme letemodell. En vanlig dobbel play oppstår når en ball er truffet på bakken til en infielder, som kaster ballen til en medspiller som står på andre base (og dermed tvinge ut en løper som avanserer fra første), og deretter lagkamerat umiddelbart kaster ballen til den første baseman som styrker ut røren / runner. Det finnes mange varianter på den doble lek, inkludert de som involverer "line-stasjoner", som er baller treffer i luften, men "på en linje" direkte på en defensiv spiller. Hvis Fielder fanger ballen før den treffer bakken, er røren ut. Som i tilfelle noen fanget "fly ball", en base-runner ikke kan gå videre på en line-stasjonen inntil ballen er fanget, og da bare etter "merking opp", som betyr at syklisten trinnene på basen han er opptar på den tiden. (opptar en base betyr å stå på eller i nærheten som baserer.) Dersom infielder som fanget line-stasjonen kan kaste ballen til en lagkamerat på en base før en løper kan gå tilbake til å merke seg, er at løperen også ut, fullføre en dobbel play. Det er for mange mulige dobbelt-spiller sekvenser for å beskrive her, men de alle involverer enten pensjonere røren og en base-runner eller pensjon to basen-løpere, en om gangen, i samme formasjon. En dobbel play vil ikke oppstå hvis det er allerede to outs når en spiller begynner, fordi i så fall forsvaret trenger bare en ut å avslutte halv inning.
  20. 20
    Det er også mulig for forsvaret å lage en "triple play", opptaket tre outs på samme letemodell. Dette er en sjelden og ganske vanskelig prestasjon og vanligvis innebærer en line-stasjon fanget i infield, etterfulgt av to kjappe force spiller på løpere prøver å merke opp på sine respektive baser. Det er mange andre mulige triple-play scenarier.
  21. 21
    Dobbeltrom og tremannsrom spiller kan innebære første slående ut røren, umiddelbart etterfulgt av tagging ett eller to basen-løpere prøver å avansere selv uten batter å ha truffet ballen. Dette bringer opp temaet "stjålne baser."
  22. 22
    Base-løpere vil noen ganger forsøke å avansere ved å "stjele" en base. Dette skjer når en løper tar initiativ til å løpe til neste basen selv når røren har ikke treffer ballen. Vanligvis vil en løper starte sitt forsøk på å stjele som pitcher starter sin leveranse av en pitch til plate. Hvis røren tar banen eller om han svinger og nestenulykker, kan catcher prøve å sette løperen ut ved å kaste ballen til infielder nærmeste basen løperen prøver å stjele. Det infielder vil deretter prøve å merke ut løperen. (En kraft lek er ikke mulig i dette tilfellet, som runner ikke ble tvunget til å forlate sitt tidligere basen.) Forsvaret vil gjøre en dobbel spille hvis røren slår ut og catcher deretter "kaster ut" en løper forsøker å stjele. I tilfelle av en forsøkt stjele av bolighus, vil fangeren være spilleren prøver å merke mantelen ut.
  23. 23
    En "feil" er en misplay begått av en defensiv spiller. Feil oftest består av å slippe en flue ball, en bakken ball eller en godt kastet ball, eller gjør en dårlig kast til en lagkamerat. Det finnes andre mulige feil, men generelt de innebærer en defensiv spiller manglende evne til å få kontroll på ballen på en måte han med rimelighet kunne ha vært forventet å. En misplay er dømt en feil bare hvis det resulterer i en batter eller en løper som avanserer trygt. En batter nådde basen trygt på en feil er ikke kreditert med en hit.
  24. 24
    En batter sies å "bunt" en pitched ball når, i stedet for å svinge på banen, han bare holder flaggermus ut foran ham og lar ballen treffer balltreet. Vanligvis en bunted ball vil ikke reise veldig langt fra hjemmet plate, vanligvis igjen i infield. I de fleste henseender en bunt anses å være som alle batted ball, og spille etter en bunt fortsetter som vanlig. Røren vil prøve å nå første base trygt, og eventuelle basen-løpere vil prøve å avansere som med alle batted ball. En bunted foul ball er en streik mot røren, og hvis det skjer med to streiker allerede mot ham, batter regelbrudd bunt resulterer i at han ble kalt ut (teknisk sett en "strike out").

Noen finere

  1. 1
    En batter vil bli tildelt en gratis pass til første base hvis han (eller hans klær) er rammet (eller beitet) av en pitched ball, så lenge batter gjør en innsats for å unngå å bli truffet, og så lenge ballen er ikke i streik sone når det berører røren. Dette er kjent som å bli "rammet av banen."
  2. 2
    En mindre vanlig måte en batter kan bli tildelt første base er gjennom "catcher interferens," der catcher eller hans Fielding mitt ta kontakt med batter eller hans balltre mens batter svinger på en pitch.
  3. 3
    Røren vil bli kalt ut om han går på hjemmebane plate mens svingende på en pitch.
  4. 4
    En batted ball som spretter home plate før du går noe annet sted regnes som en foul ball.
  5. 5
    En "foul tip" er en pitch som er bare beitet av flaggermus og fortsetter på sin bane, kanskje litt forandret, mot eller forbi fangeren.

En stygg tips (som med alle foul ball) regnes som en streik, med mindre batter allerede har to streik mot ham. Unntaket er når røren, med to streiker allerede, treffer en stygg tips som fanges opp av fangeren, og da røren blir kalt ut på streik.

Flere grunnleggende

  1. 1
    En velstelt baseball-feltet består hovedsakelig av gress. Det er imidlertid flere "isolerte" områder uten gress. Området rundt hjemmet plate er smuss, som er linjene av reiser mellom baser ("base baner"), så vel som den ytre omkretsen av indre bane. Denne ordningen gjør at hver infielder å stå på smuss i begynnelsen av hver spiller. Dessuten er en haug av pakket smuss plassert i midten av indre bane. Dette er "muggen haugen". På samme måte som inn-plate er festet til bakken, er en rektangulær, gummimatte plassert i midten av beholderen i haugen. Beholderen står med minst en fot på denne "pitching gummi" mens de forbereder å kaste ballen og må være i kontakt med det når slippe ballen. Haugen er ment å gi pitcher litt nedoverbakke momentum (og lagt hastighet) når du kaster i røren. (Mer om pitching senere.) Den pitching gummi, måler to meter etter seks inches, er plassert seksti fot, seks tommer fra hjemmet plate. En annen "Isolert" område av feltet er "advarsel sporet" som går rett innenfor lengden av gjerdet utmark. Dette sporet er ment å gi en Outfielder å fortelle at han nærmer seg gjerdet uten å måtte se på den (og dermed unngå en kollisjon med gjerdet mens du holder blikket på et fly ball).
  2. 2
    Basene er firkantet lerret poser, femten inches på en side og strekker seg cirka tre inches over bakken. Hver base er plassert nitti meter fra nærmeste basen. Hjem plate form er en kombinert kvadrat og trekant. Det er mye tynnere enn en base og ligger i nivå med bakken.
  3. 3
    Balltre er vanligvis laget av tre, selv om aluminium flaggermus blir ofte brukt i ungdommen ligaer. Flaggermus er omtrent sylindriske, måler ca tre meter i lengde og 2-3 inches i diameter (dimensjoner kan variere fra bat til balltre og er mindre for yngre spillere).
  4. 4
    Alle defensive spillere slitasje lær Fielding hansker på sine ikke-kaster hendene for å hjelpe dem å fange en kastet eller batted ball (som en rask bevegelse baseball kan være vanskelig å fange barehanded). Hanskene av hvalbåter og første basemen er mer riktig kjent som "votter", og er formet annerledes fra andre Fielding hansker for å møte de spesielle krav til disse spillerne.
  5. 5
    Formelt organisert baseball lagene vanligvis krever sine spillere å bære uniformer under spill. Uniformer består vanligvis av skjorter (viser lagets navn og spillerens nummer), bukser, luer, strømper og cleated sko. I tillegg vil hvalbåter på alle nivåer av baseball don verneutstyr som består av ansiktsmasker, hjelmer, og bryst, kne, hofter og føtter vakter. Disse elementene bidrar til å beskytte fanger fra å bli såret av foul tips. En plate oppmann (plassert bak fangeren) bruker samme verneutstyr.
  6. 6
    Baseball spill vil ansette noen fra en til seks dommere, tjenestemenn med ansvar for politiarbeid spillet og at regler og forskrifter blir fulgt. Platen dommeren kaller baller og streiker og avgjør om løpere er trygge eller ut hjemme plate. I tillegg vil umpires ta posisjoner i nærheten av hver av de andre baser for å kalle løpere safe eller ut. I noen spill, to andre dommerne vil station seg i banen nær foul linjer for å hjelpe infield dommerne avgjøre om en flue ball har landet i rettferdig eller stygg territorium. Ved lavere (yngre) nivåer av baseball, kan oppgaven med umpiring falle til så få som én person, som ville trolig ta opp sin stilling ved pitching haugen. På alle nivåer i baseball, er en oppmann er "call" (vedtak) er endelige, og om noen team-medlem bestrider en oppmann oppfordring, gjør han det med fare for å bli kastet ut av et spill.
  7. 7
    De som har ansvar for å lede et team under spill og praksis økter er "trenere". Hovedtreneren kalles "manager". Han overvåker alle spill-relaterte aktiviteter. Han bestemmer seg på "batting order" (i hvilken rekkefølge spillerne truffet) og tildeler defensive posisjoner til hver spiller. Han er også ansvarlig for alle offensive og defensive taktikk i løpet av en kamp. Lederen avgjør også eventuelle spiller-erstatninger gjort under et spill. En leder kan fjerne noen av sine spillere til enhver tid fra spillet og erstatte dem med andre spillere. (I motsetning til andre idretter, kan en baseball-spiller fjernet fra et spill ikke gå inn igjen i spillet senere.) Trenerne vil bistå leder i bestemte områder, særlig når det gjelder vatt og pitching. En typisk lag får en leder og to eller tre trenere.

Flere ting å vite

  1. 1
    Kanskje den vanskeligste baseball posisjon til å spille er vel pitcher. Beholderen står tyve meter fra hjemmet plate (i de øvre nivåene av sport) og må være i stand til å kaste ballen veldig hardt og med stor nøyaktighet. Evnen til å spinne ballen mens kaste den (og dermed gjøre det "kurven" i flukt) er også svært viktig. Pitcher mål er å treffe streiken sonen (eller kommer svært nær det) med hver tonehøyde, men å kaste ballen så fort eller med en slik buet bue som røren vil være ute av stand til å treffe den (eller i det minste være i stand til å treffe det vel). En vanskelighet for pitcher er at selve handlingen å gjøre et stort antall plasser kan være vanskelig på en spillers arm og skulder. En gradvis "warm-up" perioden er viktig før en mugge kommer et spill. Ofte en mugge blir nødt til å hvile armen i flere dager etter en pitching ytelse før du forsøker å kaste i et annet spill. Spesielt på lavere nivåer, ledere og trenere er forventet å beskytte armene på unge mugger ved å bruke dem judiciously løpet av en baseball sesongen.
  2. 2
    I løpet av et spill, kan sjefen eller pitching coach bestemme den nåværende pitcher ikke gjør det bra, og bør skiftes ut ("lettet") av en annen krukke. I dette tilfellet manager vil ha en lettelse mugge varme opp i "bullpen" (et område nær banen der mugger kan kaste varme opp plasser i forberedelse til inn i spillet). Lederen kan bruke så mange mugger i løpet av et spill. Mens lettelse mugger kan sitte i bullpen under et spill, en lagets andre spillere vanligvis sitter på en benk (eller "trenerbenken") i foul territorium på enten første-eller tredje-base siden av infield. Det vil vanligvis være en egen trenerbenken for hvert lag.
  3. 3
    Akkurat som leder kan fritt erstatte en pitcher for en annen, kan han på samme måte erstatte eventuelle andre spillere også, husk at en spiller fjernet fra et spill ikke kan gå inn igjen. En typisk lagets vaktliste vil inneholde så mange som 25 spillere, og prosjektlederen er gratis å bruke så mange i et spill som han ønsker, men ikke mer enn ni om gangen (ti, når du bruker en utpekt hitter, den "DH" typisk vil bat i stedet for laget sitt pitcher, men vil ikke spille forsvar). En innbytter spiller vil bat på samme sted i batting rekkefølge at spilleren han erstatter hadde batted.

Noen flere detaljer

  1. 1
    A "offer bunt" kan finne sted når det er minst en løper på base. En dyktig bunter kunne bunt ballen på en slik måte at induserer en infielder til "-feltet i bunt" (plukke opp ballen) og kaste røren ut på første base i stedet for å kaste til et annet utgangspunkt for å prøve å legge ut en løper. Dermed røren er ute, mens "ofre" seg for god for laget, slik at en lagkamerat for å gå videre til neste basen. En løper på første base som avanserer til andre (eller tredje) base (på noen spill, ikke bare en bunt) sies å ha flyttet inn i "scoring posisjon," fordi det er mye lettere å score et løp fra andre eller tredje base på en rammet inn i utmarka enn det er fra første base.
  2. 2
    A "offer fly" er en flue ballen traff langt nok fra infield å tillate en base-runner til å merke opp og gå videre til neste basen. Løperen kan merke opp og la for neste basen så snart fly ball blir fanget (eller bare rørt) av en Outfielder. For å hindre at syklisten forhånd, ville Forsvaret måtte tagge løperen før han nådde avansert basen. I et vellykket offer-fly, er røren ut mens "ofre" seg for fremme av en lagkamerat.
  3. 3
    To løpere kan ikke okkupere den samme basen samtidig. Dersom, som et resultat av misforståelser eller misforståelse, to løpere ender på den samme basen, enten spiller (men ikke begge) kan være merket ut, selv om de begge kan være i berøring med basen (vanligvis en posisjon av sikkerhet).
  4. 4
    Én base-løper kan ikke passere hverandre i å kjøre baser. Hvis dette skulle skje, er løperen som var bak den andre syklisten i begynnelsen av stykket erklært ut.
  5. 5
    Noen base-runner rammet av en batted rettferdig ball (mens ikke berøre en base) vil umiddelbart bli erklært ut. Stykket er da over, og eventuelle andre base-løpere vil bli sendt tilbake til hva basen de mest nylig vedtatt eller okkupert. (En løper truffet av en batted ball mens i foul territorium ikke vil være ute. Ballen er rett og slett erklært foul, og stykket er over.)
  6. 6
    Noen base-runner fast bestemt på å kjøre vesentlig utenfor de normale basen baner vil bli erklært ut.
  7. 7
    En base-løper kan bli pensjonert når fanget i en "trekk" (også kjent som en "pickle"). En oversikt består av to eller flere defensive spillere rundt syklisten mellom baser og kaste ballen frem og tilbake til hverandre i et forsøk på å tagge ut syklisten mens han prøver å holde seg borte fra den som har ballen og nå en base trygt. En oversikt godt utført av forsvaret vil vare bare en liten stund og et par kast.
  8. 8
    Noen base-runner funnet å være i konflikt med (vanligvis kjører inn) en infielder mens sistnevnte forsøker å felt en batted ball vil bli erklært ut av "runner og forstyrrelser."
  9. 9
    Hvis en base-runner er rammet av en kastet ball, er den løper ikke ut, og spillet fortsetter som om syklisten ikke hadde blitt truffet.
  10. 10
    Hvis en kastet ball reiser utenfor banen, er ballen som "død", og stykket ender, med eventuelle basen-løpere lov til å avansere til basen utover hva basen løperen nærmet seg på den tiden av "kantre. "
  11. 11
    En "wild pitch" er enhver banen, kastet med en løper eller løpere på base, som savner streiken sonen av en slik margin at fangeren er i stand til å fange eller kontrollere den, med ballen å komme bort fra fangeren og la runner (er) for å gå videre. Dette er ikke offisielt utpekt en feil ved pitcher.
  12. 12
    Hvis en pitch, kastet med en løper eller løpere på base, regnes som "catchable" av fangeren og likevel blir borte fra ham, slik at alle løper for å avansere, kalles det en "bestått ball." Dette er ikke offisielt utpekt en feil ved fangeren. Enhver banen som treffer bakken før eluding catcher (og tillate runner avansement) regnes som en vill tonehøyde snarere enn en bestått ball.
  13. 13
    Den "offisielle målscorer" er den personen som har ansvaret for å avgjøre om en lek innebærer en hit, en feil, en vill pitch eller bestått ball. Den offisielle målscorer vil vanligvis observere spillet fra et område avsatt for publikum eller presse.

Avsluttende ord

  1. 1
    Ikke mist motet hvis all denne informasjonen synes overveldende og forvirrende. Når du begynner å spille (eller bare se) spillet, vil det bli klarere for deg, spesielt med hjelp av andre som allerede forstår sporten. (Husk at alle disse millioner av andre spillere.) Realiteten er at baseball er et vanskelig spill å mestre. Ingen defensiv posisjon er spesielt lett å spille, og batting mot en alvorlig pitcher er ikke lett heller. Som med mange sysler, er en stor del av praksis som kreves for å bli en vellykket baseballspiller.
  2. 2
    Til leseren som har gjort det så langt, gratulerer. Det er enda en regel å diskutere. Det er en viktig en, men hvis det virker forvirrende, ikke bekymre deg om det. Dommerne vil forstå og håndheve regelen på sjeldne anledninger det gjelder. Det er "infield-fly" regelen, og det tar effekt dersom, med løpere på første og andre base, er en pitch "dukket opp" i virkelig territorium (som er, er det hit høyt over infield). Hvis en dommer bestemmer at pop-fly er trolig bli lett fanget av en infielder, vil dommeren påberope infield-fly regelen. Røren vil umiddelbart bli erklært ut, og stykket er over (med alle løpere igjen på sine baser). Denne regelen er ment å forhindre at forsvaret fra forsettlig slippe en pop-fly og deretter tvinge ut de løperne som hadde vært å holde på sine baser forventer pop-up for å bli fanget. Dermed er forsvaret forhindret fra å lure den spilleren i en lett dobbel play (eller enda en trippel play).
  3. 3
    Det finnes en rekke andre baseball regler som ikke er ofte påberopt, og begynnelsen spiller ville ikke forventes å kjenne dem. Nybegynnere kan stole på erfarne spillere og trenere til å hjelpe i å lære mer av de finere poeng av spillet.

Tips

    • Det er mange materialer tilgjengelig (bøker, videoer, osv.) som tar emnet for å spille baseball. Å kjøpe eller låne slike materialer kan være svært nyttig.
    • Det finnes en rekke relaterte artikler på Google som kan hjelpe, også (se nedenfor).
    • Intet er imidlertid tar plassen til fysisk å praktisere spillet. Du kan finne at med litt trening, spille baseball (som mange andre kompliserte oppgaver), blir nesten intuitivt, og ikke minst ganske morsomt!
    • Spør venner som spiller baseball å lære deg mer om det grunnleggende, fordi de kan svare på eventuelle spørsmål du måtte ha.

Advarsler

    • Bruke verneutstyr når du spiller ball. Batting hjelmer er spesielt anbefales, og hvalbåter bør alltid bære masker, hjelmer, og bryst, kne, hofter og føtter vakter (den samme beskyttelse mot foul tips som plate dommerne slitasje).
    • Husk å holde øynene på ballen når du spiller. Baseballs er vanskelig, og du ikke ønsker å bli rammet av en kastet eller slo til ballen.
    • Hvis du er en nybegynner spiller forsvar, holde hansken nær ansiktet ditt, så hvis en ball er rammet eller kastet til deg, du er mindre sannsynlig å bli rammet av det (og mer sannsynlig å fange den).