Wkeno

Hvordan søke krigskunst i idrett

Konkurranse er en gitt i hver idrett, fra de enkle til de mest sofistikerte av idrett. Hvis du observerer nøye, vil du legge merke til at mange idretter er ikke veldig forskjellig fra krigføring i denne styrken, strategi, og seier spille sentrale deler i utfallet. Og ser på strategier og leksjoner for krigføring kan brukes til idrett, spesielt på hvilke måter det er mulig å vinne gjennom overliste motstanderne.

Denne artikkelen fokuserer på å bruke The Art of War, en bok skrevet av den eldgamle kinesiske militær strateg Sun Tzu, til sport situasjoner. Den spesifikke Hensikten med denne boka er å hjelpe leserne i... å vinne. Boken inneholder strategier i en serie av tretten kapitler som kan brukes sammen med et åpent sinn, for å hjelpe deg å lykkes i enhver fotballkamp, ​​spill, rase eller andre sportslige jakten at du er en del av. Tar hver av kapitlene individuelt, her er noen av leksjonene du kan lære for din sportslige suksess.

Merk: referanser i denne artikkelen til "team" refererer til både team og individuelle idretter, tross alt, selv i individuelle idretter har du et team av støttespillere som en trenere, trenere, informasjonsleverandører, og de ​​som bryr seg om din helse og andre behov.

Trinn

Hvordan søke krigskunst i idrett. Kapittel i, legging planer.
Hvordan søke krigskunst i idrett. Kapittel i, legging planer.
  1. 1
    Kapittel i, legging planer. Plan for og anvende tre faktorer for bedre sports teamsmanship og for å nå store høyder snarere enn middelmådighet.... I krigføring, som i atletisk konkurranse, er det tre konstante faktorer som kan avgjøre hvem som vil være mer sannsynlig å vinne. Disse er: The Moral Law (lydighet), The Commander (kaptein), metode og (den generelle gemytt og organisasjon). Ved anvendelsen av disse til teamet situasjonen til en sport, bør du vurdere følgende:
    • Påfør og forventer tilslutning til den moralske lov til å få respekt for dine underordnede eller lagkamerater, og å få deres tillit.
    • Ta Commander evner til neste nivå ved å praktisere de fem dyder:, oppriktighet, velvilje, mot og strenghet. Hvorvidt du er kaptein eller et gruppemedlem, bruke hver av disse dydene vil hjelpe din effektivitet.
    • Forbedre på Metode og disiplin ved å definere klart hvert lag medlemmets roller og ansvar, inkludert din egen. For større profesjonelle lag, dette inkluderer hver person å kjenne sin rang og blir tilstrekkelig belønnet. Videre bør sikkerhetskopier og andre som kan eller ikke kan bringes inn i spillet eller hendelse holdes i loopen av alt som skjer, uavhengig av deres sjanser for å bli involvert fordi de kan være din største ressurs når minst forventet, og det sikrer også at de ikke hoppe av.
  2. 2
    Kapittel II, føre krig. "I krig, da, la din store objekt være seier, ikke lange kampanjer". Sun Tzu klokt rådet i dette kapitlet for å beseire motstanderen fort, slik at du ikke vil bli utmattet og du vil ikke miste. Dette betyr å sette frem alle dine beste innsats for å bekjempe motstanderne dine, slik at de mister lysten eller styrke til å vinne. Hvis du senteret ditt hovedmål på å slå motstanderen din, mer enn noe annet, kan du ha en endelig, unchallengeable seier.
  3. 3
    Kapittel III, angrep ved list. Kunsten mestring i idrett og evnen at du må øve, er en av uten kamp. Det vil si: du bør vinne uten å måtte gå til store problemer med å få en seier, eller å måtte bryte motstanderens vilje til å vinne. Hvordan? Du kan gjøre dette med god forberedelse på forhånd, og ved å bruke riktig strategi, som arbeider ut når indirekte metoder vil være mer effektive og mindre energi-drenering enn direkte tilnærminger. Dette betyr å vite din sport grundig, lære om taktikk store spillere eller deltakere i idretten din har brukt i årene, noen ganger flere tiår, før din tid i sporten, og alltid lære ved å observere under øvingene, under spill og hendelser, og etter din deltakelse. Se etter de strategier som beviser mest gunstig ved hjelp av og bare ren kroppslighet.
  4. 4
    Kapittel IV, taktiske disposisjoner. "Kjenn din fiende og kjenner deg selv", advarer Sun Tzu. Hvis du gjør det, vil du vinne hundre av hundre kamper, lover Sun Tzu. I forbindelse med idrett, har denne nøyaktig samme formål - detaljert av motstanderen betyr at du kjenner sine vaner, sine svakheter, og deres begrensninger. Men for å ikke ha den samme taktikken brukes til deg effektivt, må du lære å gripe med dine egne sårbarheter og kjenner dine egne begrensninger og hvordan å jobbe med dem, ikke mot dem. På den måten gjør du deg selv usårbar til motstanderens taktisk posisjonering og forsøk å fjerne deg fra å lykkes. Og vite dine begrensninger betyr også å være fleksibel, i stand til å endre taktikk når det er klart at din vanlige tilnærmingen er sviktende - Sun Tzu summert opp dette som: "Han som kan endre sin taktikk i forhold til motstanderen og dermed lykkes i å vinne, kan være kalles en himmel-fødte kapteinen ".
  5. 5
    Kapittel v, energi. I krig, dette gjelder regi av hæren til å fokusere sin energi på den mest kreative og rettidig måte. I idretten, er denne praksisen med visualisering og pacing selv. Fra synspunkt av visualisering, er dette en kraftig sportslig teknikk som kan drive deg til en seier gjennom mental besluttsomhet og en på hva du vet du er virkelig i stand til. I form av pacing selv, er dette om å lære når man skal sprint og da å holde tilbake slik at din energi er klokt bevart. Videre fra et team perspektiv, vet en coach eller lag trener for å oppmuntre kombinerte energi fra alle i teamet slik at ingen enkelt medlem av teamet er slitt ned. Det beste laget er en der alle spillerne forplikte seg til sine styrker gjennom hele spillet, som anerkjent og oppmuntret av coach eller trener som har ansvaret.
  6. 6
    Kapittel VI, svake punkter og sterk: «Slå den svake og unngå sterk", klokt råder oss Sun Tzu. Igjen, må du kjenne din fiende godt for å få øye på sine svake punkter, og deretter angripe dem. Eller som Tzu sier, imitere elvene, som renner ulemper til de tomme stedene. Videre å være først til å angripe setter deg i sterkere posisjon fordi du lede vei i henhold til hvordan du har valgt (og dermed pålegge din), og for motstanderen, å være på baksiden foten er mye vanskeligere å komme til hektene.
  7. 7
    Kapittel VII, manøvrering. Manøvrere med intelligens. Du kan lede en hær på 1000 soldater på samme måte som en av ti - det er bare et spørsmål om tegn og kommunikasjon. Etablere et felles språk mellom deg og dine lagkamerater og trener eller trener. Implementere god kommunikasjon og i teamet ditt. Husk at basen for en sammenhengende og samarbeidende lag er klart, konstant kommunikasjon og gjensidig støtte.
  8. 8
    Kapittel VIII, variasjon i taktikk. Dette punktet er svært lett å forstå - variere taktikken din, og du vinner. Som allerede nevnt ovenfor, må du huske at det er to angrepsmetoder: direkte og indirekte. Den direkte metoden kan brukes til å score enkelte punkter, men indirekte metoder for å sikre seieren som de er uforutsett, uventet, og enkelt kaste av motstanderen. Sørg for å skjule dine intensjoner så godt som mulig, for å unngå å bli oppdaget når du er i ferd med å variere din tilnærming.
  9. 9
    Kapittel ix, hæren på marsj. Som hæren utvikler seg, så gjør også idrettsutøveren som spillet eller hendelse utfolder seg. Husk å opprettholde alle dine mål på å vinne hele spillet. Prøv å forstå motstanderens strategi og ødelegge den, og ha i bakhodet hele tiden at: "Den smarte fighter pålegger sin vilje på fienden, men tillater ikke fiendens vilje til å bli pålagt ham". På dette punktet, ikke slappe av årvåkenhet, men vær på vakt for motstanderens endringer i taktikk og motangrep.
  10. 10
    Kapitlene X og XI, de ni situasjoner og terreng. Bruk den beste posisjonen og taktikk i forhold til miljøet og til motstanderen. True motstanderens gjenværende verdifulle strategier og posisjonering for å hindre dem fra å koble deres svakhet med sine styrker. Vet hvordan å drive motstanderen inn i en posisjon hvor deres svakere selvbilde er alt de har igjen å stole på. Hvor det er klart at motstanderen din har unnlatt å tilstrekkelig forberede situasjonen, streik fort hvis de lar åpne en dør og angripe raskt.
  11. 11
    Kapittel XII, angrepet av brann. Angripe motstanderen din med glød, spesielt når spillet eller hendelse er avgjørende. Være "fort som vinden" og som "ikkje flyttast" som skogen. Det betyr at angrepet må være veldig rask, men spillet og posisjonering bør forbli veldig konsekvent. Husk at hæren som vinner er den som deler samme ånd gjennom alle sine rekker, holde sant og gjenværende.
  12. 12
    Kapittel XIII, bruk av spioner. Å ha forkunnskaper om motstanderen er svært nyttig, som allerede beskrevet før. Når du har mulighet, spørre om motstanderen din type spill, svakheter og fra folk i en posisjon til å vite beste, selvfølgelig, med bruk av video avspilling og publisering av både statistikk og kommentarer, har du råd til å gjennomgå dette informasjon i sofaen hjemme eller klubb for mange idretter, gjorde noe Sun Tzu ikke har tilgjengelig! Gjør det meste ut av dine kilder til informasjon for å lære alt du kan om motstanderen. Hemmeligheten bak store prinser og krigere som ble ansett som var faktisk i hovedsak bare forkunnskaper, bemerket flittig og godt brukt.

Tips

  • Husk at krig er det samme som idrett i de fleste aspekter.
  • Alltid har samme mål mellom lagkameratene dine, slik at alle dine anstrengelser har samme mål.

Advarsler

  • Dette sammendraget later ikke til å være en eksakt kopi av Sun Tzu Art of War, men det bevarer sin sentrale karakteristikker. Gitt den relativt kryptiske natur The Art of War, anbefales det at du leser den fra perm til perm for deg selv og gjøre opp din egen mening om hvordan det gjelder for din egen sportslige opplevelsen.

Ting du trenger

  • Verktøy for å observere og lære om dine motstandere som videoavspilling, TV, internett, etc.
  • Kopi av The Art of War, for å lese en kopi av The Art of War på nettet, se Wikipedias komplett liste over linker til kilder og referanser: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Art_of_War.