Wkeno

Hvordan spille rugby

Rugby er en morsom, fartsfylt sport. Spille rugby kan føre til alle slags helsemessige fordeler som kondisjon og utholdenhet, styrke i øvre og nedre del av kroppen, smidighet, hurtighet, ballkontroll og sparker ferdigheter, vekttap og mye mer. Det er også en fin måte å ha det gøy med vennene dine og lage nye.

Trinn

Hvordan spille rugby. Gameplay terminologi.
Hvordan spille rugby. Gameplay terminologi.

Før du spiller

  1. 1
    Lære spillet. Det er mye vanskeligere å spille et spill du ikke forstår. Pass på at du forstår spillet av rugby før du prøver å spille. Det finnes en rekke måter som du kan lære mer om rugby og en grundig forståelse og takknemlighet for spillet vil gjøre opplevelsen mye morsommere.
    • Forstå reglene og mekanikk. Lær hvordan spillet spilles, i form av de grunnleggende målene, regler og metoder. Hva slags ball er brukt? Hvordan er ballen passerte? Hvordan scorer du? Hvordan kan aktørene samhandler? Dette er viktige ting å vite. Du kan lære noe av disse tingene fra denne artikkelen, men det kan være lurt å studere videre ved å lese de offisielle spillereglene eller får en bok om rugby. Det finnes også en rekke nyttige nettsteder som kan lære deg mer om spillet.
    • Se spill. Dette er den beste måten å lære om rugby. Det er også det mest gøy! Se lokale og profesjonelle lagenes kamper eller praksis for å se hvordan spillet spilles. Du kan også se kampene på TV eller opptak som DVD. Ser hvordan et spill blir spilt i det virkelige liv eller gjennom opptak lar deg se vanskelighetene med sporten.
  2. 2
    Varm opp. Det er viktig å varme opp før noen fysisk aktivitet. Dette tillater deg å øke blodgjennomstrømningen og forberede musklene dine. Varmer opp før du spiller vil redusere sannsynligheten for muskel belastning eller skade, samt forbedre ytelsen under lek.
    • Strekk. Nøye og forsiktig bevege musklene på måter som du vil flytte dem mens du spiller. En stående quad stretch, stående kalv strekk, og sittende lår strekningen er gode eksempler på varme ups for denne typen aktivitet.
    • Kjør. Løping er en utmerket måte å varme opp for beinhard fysisk aktivitet. Begynn med å gå raskt i 5 minutter, etterfulgt av 10 minutter med lett jogging for å forberede deg for å kjøre.
    • Koordinering øvelser. Gjør koordinering øvelser for å forbedre ytelsen, samt forbedre din dag-til-dag liv. Bedre samordning bidrar på og utenfor banen. Koordinering øvelser inkluderer noen øvelser der en del av kroppen din beveger seg i motsatt retning fra en annen del av kroppen din, eller noen øvelser som inkluderer to ulike samtidige bevegelser. Hoppe tau og Racketsport er gode eksempler. Øye-koordinasjon og smidighet øvelser kan også være en god idé.
    • Hydrat. Hydrering er viktig i fysisk aktivitet. Når du trener, svetter kroppen som svar til aktiviteten. Denne svetten er i stor grad består av vann. Musklene også trenger vann for å fungere. For å motvirke tapet av og økt bruk av vann under trening, er det viktig å holde godt hydrert i løpet av dagen, men spesielt rett før aktivitet.
    • Få elektrolytter. De andre essensielle næringsstoffer som brukes og utvist av kroppen din når du trener er salt og kalium. Sammen og sammen med noen andre næringsstoffer, blir disse referert til som elektrolytter. Salt bidrar spesielt i reguleringen av blodtrykk, så vel som å hjelpe til å drive elektriske signaler i kroppen. Fylle tapt elektrolytter under aktivitet ved å drikke sportsdrikk eller spise spesielle matvarer, som bananer, som er høy i kalium.
  3. 3
    Satt opp. Forbered spillere og et felt for å spille. Du vil trenge et sted å spille spillet, samt folk å spille med, i rugby er en lagsport og ikke en som du kan spille selv. Vær sikker på at du har alt nødvendig utstyr, folk og et riktig dimensjonert feltet før du begynner å spille.
    • Finn et felt. Rugby kan spilles i alle store felt, så lenge det er relativt flatt. Størrelsen på feltet vil i stor grad avhenge av hvor alvorlig du har tenkt å spille. Hvis du ønsker å bare spille spillet med noen venner, kan en lokal park med noen store feltet være nok. Men hvis du ønsker å spille en skikkelig kamp, ​​trenger du et felt som passer for dette. Kontakt din lokale parker og rekreasjon avdeling eller en lokal rugby klubb for å finne ut om riktige feltene i ditt område.
    • Få utstyret. Rugby krever en viss mengde utstyr. Bruk klær som er lette og fleksible, og klamp-type sko hvis mulig. Mer seriøse aktører kan ønske å bruke verneutstyr, slik som bryst polstring, en hjelm og en munn vakt, men dette kan ikke være nødvendig for et enkelt spill mellom venner. Du vil også trenge en ball og noe å markere målene. En skikkelig felt kan ha mål bygget i, men du kan bruke noe så grunnleggende som steiner eller trær hvis du spiller et enkelt spill.
    • Samle spillere. Du vil ønske å samle folk å spille med deg. Hvis du ønsker å spille et enkelt spill, leke med venner eller familiemedlemmer. Hvis du er student, kan det være andre på din skole interessert i en grunnleggende spillet også. Hvis du ønsker å spille en mer alvorlig spillet, kan du rekruttere dine venner til et skikkelig team eller du kan kontakte lokale klubber for å finne ut om han kom eller danner et team. Andre spillere kan være de samme eller forskjellige aldre og kjønn for uformelle spill. Mer formelle kamper kan kreve spillerne til å være av samme kjønn eller alder-gruppen, imidlertid.
    • Form lag. Når du har nok spillere, danne to lag. Rugby lag generelt har 15 spillere, så du må samle 30 personer totalt. Dette nummeret vil være nødvendig for en skikkelig kamp, ​​men kan være omsettelig for en mer uformell spill. Sørg for at lagene er balansert for å sikre en bedre, mer tilfredsstillende spillet.

Det grunnleggende i spillet

  1. 1
    Feltet. Rugby-feltet vil avhenge av hva som er tilgjengelig for deg og behovene til spillerne. Det er imidlertid offisielle beskrivelser for en rugby-feltet. Det er to mål i hver ende av et felt. Avstanden mellom de to målene bør være omtrent 157 m eller mindre, med en in-mål området bak hvert mål som ikke skal overstige 25 m. Feltet skal være 77 m bredt eller mindre. Åpningen av målet bør være 6,1 m over, med en bar som ligger 3,3 m over bakken. Feltet er deretter videre delt av en midtlinje og to sidelinjen og døde ball linjer utover som ballen er ute av spill. De døde ball linjer er to linjer utover 25 m in-målområdet i hver ende av feltet.
  2. 2
    Gameplay terminologi. Det er visse vilkår for deler av gameplay som er nødvendig å vite for å forstå reglene og metodene til spillet. Denne terminologien kan være vanskelig å forstå, så ikke vær redd for å forske videre. Video eksempler kan ofte bli funnet på nettet.
    • Scrums. Scrums brukes til å starte på nytt gameplay, vanligvis etter en mindre regelovertredelse, men de kan også bli tildelt eit straffespark. En scrum er egentlig en test av styrke. I en scrum, til åtte spillere fra hvert lag veve seg sammen i rader skape en enhetlig masse. De to lagene så gå head-to-head, hver presser mot den andre, med en tunnel dannet på bakken i mellom dem. En gjenværende medlem av teamet som ble tildelt scrum kaster så ballen i denne tunnelen. Spilleren på hodet av hver gruppe forsøker deretter å få besittelse av ballen ved å henge den med bena og sparker den bakover for å bli hentet av sine lagkamerater. Mens disse spillerne forsøker å få besittelse av ballen, resten av spillerne presse mot hverandre for å forsøke å hjelpe laget sitt og hindre den andre.
    • Rucks. En oppstår vanligvis etter en takling. Når en spiller og ballen traff bakken, en Ruck former som medlemmer av hvert lag publikum rundt falt spilleren til å forsøke å få kontroll over ballen. Spillere kan ikke bruke hendene for å fjerne ballen fra Ruck. I stedet ballen må bli sparket ut mot de andre spillerne. Det er også viktig å merke seg at noen spillere utover de første to må bli med Ruck fra baksiden bare, ikke gjennom sidene.
    • Mauls. Mauls er lik rucks men oppstår når spillere er oppreist, snarere enn på bakken. Hvis ballen ikke gjør fremskritt, vil mishandle ofte ender i tildelingen av scrum til teamet ikke er i besittelse når mishandle begynte.
    • Line-outs. Når ballen blir sparket eller kastet fra lekeområdet, vil dommeren vanligvis kaller for en line-out. Spissene på hvert lag danner en linje, en meter fra hverandre, på det punktet der ballen gikk ut spill. Deretter ballen er kastet mellom dem, vanligvis ved hore av teamet som ikke fjerne ballen fra lek. De videresender deretter forsøke å få besittelse av ballen. Spillere vil ofte løfte hverandre for å bidra til å få besittelse av ballen.
  3. 3
    Spillernes posisjoner. Del spillerne. Hvert lag skal ha åtte fremover og sju ryggen. Rollen til fremover er å få besittelse av ballen og rollen til ryggen er å flytte spillet fremover ved å kjøre eller sparke ballen. Forwards er generelt stor, tung og sterk. Ryggen, men er generelt lett og rask. Disse trekkene tillate dem å spille sine posisjoner bedre enn de uten disse trekkene. Det er i din beste interesse å distribuere dine spillere, som best du kan, til disse karosseritype stillinger. Spillerne vil bli organisert i rekker når spillet begynner.
    • Forward første rad. Den første raden inneholder tre spillere: Hooker, den loosehead propellen, og tighthead prop. Rollen som hore er å få besittelse av ballen under scrums og vanligvis kaste ballen inn på linje-outs. Rollen til de løse og tighthead rekvisitter er å støtte hore under scrums, støtte andre spillere i løpet av linje-outs og gi styrke under rucks og mauls.
    • Forward andre rad. Den andre rekken består av to sluser. Dette er de høyeste spillerne i laget og er vanligvis brukt i line-outs for å få besittelse av ballen. De brukes også til videre makt i scrums.
    • Videresend bakerste rad. Den bakerste rad i fremover består av tre spillere: to flankers og en rekke åtte. Disse spillerne utgjør bakerste rad i scrums og tjener hovedsakelig til å få tak i ballen når en hore har fått tida.
    • Halv-backs. Denne består av to spillere: Scrum halv, som fungerer som et mellomledd mellom forover og rygg, og fly halvparten som vanligvis fungerer som lagets mål kicker.
    • Tre fjerdedeler. Det er fire trekvart stillinger. Alle fire tjene til å takle angripende medlemmer av det motsatte lag, samt komplette tries og andre manøvrer.
    • Fullbacks. Det er en enkelt spiller i denne raden, fullback. Han fungerer som lagets siste forsvarslinje, fanger baller sparket av opposisjonen og vel som å takle ethvert medlem av motstanderlaget som klarer å bryte gjennom de foregående linjene.
  4. 4
    Starter spillet. Dette er tradisjonelt startet av myntkast, for å avgjøre hvilket lag som vil ha første besittelse av ballen. Du kan kaste mynter eller bestemme hvem som starter på annen måte. Plassert i midten av feltet, vil laget som har første omgangen så sparke ballen mot opposisjonen. Spillerne fortsetter deretter å forsøke å få besittelse av ballen og score poeng.
  5. 5
    Krenkelser. Målet med den straffbare handlingen er å score poeng. De vil forsøke å avansere ballen mot motstanderens mållinje. Spillerne vil flytte ballen over hele feltet ved å sende eller sparke til medarbeidere, men det er viktig å merke seg at ballen kan bare gis videre bakover. Ballen må også bli utgitt på taklingene.
  6. 6
    Defense. Den drivende idé om rugby forsvar er at hvis det andre laget har ballen, få dem. Det er i stor grad om å få og holde ballen i ens lags besittelse. Taklinger er tillatt, men spillerne er bare tillatt å takle den personen som er i besittelse av ballen.
  7. 7
    Scoring. Poeng kan scores i et par forskjellige måter. En metode er å oppnå en prøve. Verdt fem poeng, er en prøve scoret når en spiller grunnlag ballen mellom mållinjen og død ball linje. De andre metoder innebærer å score et mål. Et mål er scoret når en spiller sparker ballen gjennom målet, passerer mellom søyler og over tverrliggeren. Det finnes noen metoder for å oppnå et mål:
    • En konvertering skjer etter en prøve. Dersom en prøve er gjort, er teamet tildelt et frispark. En konvertering kan være enten fra en drop-spark eller et sted kick. Denne typen mål er verdt to poeng.
    • En droppet mål når ballen sparkes gjennom målene under åpent spill. Med denne type mål, må ballen traff bakken like før den er sparket. Denne typen mål er verdt 3 poeng.
    • En straff mål er tildelt et team etter at motstanderlaget har begått et regelbrudd mot rugby lover. Dette spark kan gjøres enten fra en stasjonær bakken posisjon eller av en drop-kick. Denne typen mål er verdt 3 poeng.
  8. 8
    Straffer. Det er flere måter som en straff kan være tjent. Noen mindre brudd vil trolig resultere bare i en scrum blir gitt til det andre laget. Andre kan føre til en dommer å ta mer alvorlig handling, for eksempel en fjerning av en spiller.
    • Vanlige lovbrudd er feil taklinger, kollapser en scrum, Ruck eller mishandle, holder ballen når du er på bakken, og skrive rucks og mauls feil.
    • Teamet tildelt straffen har flere alternativer. De kan ta et kick eller punt, som vil tillate dem å få posisjon på banen. De kan også ta et frispark på mål eller de kan ta en scrum.
  9. 9
    Å vinne. En rugby kamp er 80 minutter lang og er delt inn i to 40 minutters seksjoner (lag bytte felt sider ved pause). Ekstra tid blir lagt til på slutten som er nødvendig for å kompensere for skader og tidsavbrudd. Uansett hvilken lag har flest poeng vinner spillet.

Ressurser og referanser