Svømming er ikke en tur i parken. Det er en intens trening som tar år å perfeksjonere. Hvis du er interessert i konkurransesvømming, som 50 yard (eller FINA Meters) freestyle, følg stegene under for å forbedre slag teknikk og hjerneslag strategier. Den 50 meter (eller meter) svømme er den raskeste og korteste konkurransesvømming hendelsen. Minutt detaljer vil majorly påvirke den generelle ytelsen og konkurransen i dette tilfelle er ganske muligens den mest nådeløse. Selv om denne hendelsen er svømte som 50 meter i mange ligaer i Europa, internasjonalt, som mandat av FINA, er hendelsen 50 meter.
Trinn
- 1Hoppe av startgropen når det starter "pip" går av. Pass på å hoppe utover mot flaggene og være i en strømlinje posisjon før vi går i vannet. Pass på at du ikke bare slippe ut i vannet to fot fra startgropen. Praktisere og perfeksjonere en racing dykk kan være avgjørende i å senke ganger. Pass på å dekke de mest horisontale avstanden mulig mens dykking.
- 2Bruk en kraftig delfin kick off startblokkene. Fortsett denne for rundt fem meter / meter eller lenger hvis ønskelig. Ikke overstig 15 meter / meter.
- 3Rulle på til siden (slik at denne armen er vendt nedover mot bunnen) som kommer til å trekke først. Sørg for å være i strømmen linjen posisjon gjennom dette trinnet. Ikke pust på den første eller andre slag fra starten.
- 4Ta armen mot bunnen ut av strømlinjeforme posisjon og trekk den rett tilbake i en kraftfull bevegelse. Ved å gjøre dette vil det føre til resten av legemet til å rotere i den andre siden.
- 5Gjenopprette armen som nettopp har dratt over vannet raskt i en bøyd men avslappet stilling. På dette punktet, denne armen som ikke har kommet på vannet ennå.
- 6Engasjere den arm som ikke trekkes i en svakt krummet stilling omtrent 6-8 inches under overflaten.
- 7Thrust arm i vannet slik at det er helt rett, og er omtrent 4-6 inches under overflaten. På dette punktet, bør armen være litt utenfor skuldrene bredde.
- 8Trekk armen rett tilbake med makt. Pass på å engasjere hoftene før du drar for å maksimere effekten.
- 9Gjenta trinn 4-6 (inkludert begge deler) til svømmeren er ca to meter fra veggen.
- 10Med den endelige arm-pull inn i veggen, nå og begynne å rulle inn i en flip ledende med armen og følge gjennom med hodet. Ikke dykke under vannflaten, blas over på overflaten!
- 11Bring begge føttene over vannet raskt og plassere dem omtrent 10-12 inches under overflaten av vannet og på veggen. For å øke hastigheten på flip-tur føre kroppen med hode og fokus på et stramt flip, dytter knærne, med bena beveger seg svært raskt når over overflaten.
- 12Dytte bort fra veggen - og som du er snudd på ryggen, vri å rotere til riktig posisjon mens du presser. Bruk en kraftig delfin kick å raskt øke hastigheten i ca 5 - 10 meter / meter.
- 13Gjenta trinn 3-6 til du berøre veggen på en endelig slag på slutten av svømme.
- 14Når etterbehandling, fokusere på å berøre veggen mens du fremdeles gå så fort som mulig, ikke puste i de siste 5 meter / meter, slik at du kan fokusere på hastighet ikke på å få din neste åndedrag. Berøring med utvinning armen slik at hånden er over vannflaten, slik at den beveger seg raskest, og er synlig.
Tips
- Kick konstant gjennom hele løpet for å få den raskeste tiden.
- Bruk komfortable goggles.
- Hold din begeistring, motivasjon og konsentrasjon ved å alltid prøve å forbedre din tid og teknikk.
- Den 50M svømme krever full innsats for å være svømt ordentlig. Konsentrer deg om å kaste kroppen fremover og expending all din energi, som det er en veldig kort løp.
- Alltid bære en svømmetur cap for å redusere motstand.
- Pass på at du gjør flip svinger, som de er den raskeste måten å gå av en vegg.
- Svømme mer på hoftene. Deres kantete formen er mer strømlinjeformet enn magen (tror passbåt form vs slepebåt form under)
- Pust ca 1-3 ganger i løpet. Pust ikke før en flip sving eller når fullfører løpet. Puste ved å synkronisere hodet med resten av legemet når den roterer til den ene siden. Ta hver pusten raskt og deretter rotere hodet tilbake i vannet i en komfortabel stilling. Bare en stirre skal komme ut av vannet.
- En motstander kan inspirere deg til å rase fortere, men ikke la den andre personen til å spille eller ødelegge din konsentrasjon. Det er en tid for å spille: etterpå.
- Dette er ganske vanskelig å gjøre de første gangene, men øker hastigheten din hvis du lære hvordan du gjør det riktig. Hodet ditt er ment å være nede og på linje med ryggraden din i løpet avstand svømming.
Advarsler
- Ikke sirkel svømme på svingene. Dette legger tid i en svømmer rase. I stedet gjør en.
- Følg alle trinnene som forklares for å redusere skade.
Ting du trenger
- Racing suit
- Goggles
- Startgropen
- En assistent til å ta tiden din innsats