Wkeno

Hvordan sykle trygt

Riding sykkelen kan være mye moro, og det er en glimrende måte å holde seg i form. Likevel har sykling sine farer, spesielt når du deler veien med motorisert trafikk. For å holde trygg, er det viktig å ha en sykkel i topp stand og å ta hensyn til noen grunnleggende, men svært viktig sykling krav når du deler turen med den generelle trafikken.

Denne artikkelen er basert på høyrekjøring, hvis du bor i et land med venstrekjøring, vennligst ha dette i bakhodet når du leser instruksjonene.

Trinn

Hvordan sykle trygt. Sjekk din sykkelutstyr.

Kontrollere sykkel

1. 1
    Sjekk din sykkelutstyr. Før du selv satt ut, er det viktig å sørge for at sykkelen er kjørbart og trygt. Dette er spesielt viktig for aldring sykler. Sjekker sykkelen betyr å se på følgende:
    • Air - er dekk fylt tilstrekkelig?
    • Bremser - virker de, de er rene?
    • Chain - er det ren, fri for rusk, og i stand til å slå uten problemer?
  2. 2
    Sjekk bremsene. Wheel din sykkel rundt et flatt underlag, trekke bremsespakene av og på. Hvis de ikke fungerer, og du er ikke sikker på hvordan å fikse dem, ta kontakt med din lokale sykkelbutikk og be dem om å hjelpe.
  3. 3
    Sjekk sykkelens dekk. Sette hele dekk i en liten bolle med vann. Se om det er noen bobler som kommer ut. Hvis det er noen bobler, betyr det at dekket er punktert og du kan få det løst av en sykkelbutikk eller gjøre det selv. Gjenta på den andre dekk.
  4. 4
    Se om sykkelen er riktig høyde for deg. Dette er veldig enkelt som alt du trenger å gjøre er å sitte på sykkelen og sørg for at tuppen av tærne berører bakken (og ingenting annet). Juster sykkel sete etter behov, og håndterer også.

Kle deg riktig

1. 1
    Bruk lyse klær, refleksvest, eller har blinkende lys. Alle disse øke din synlighet. Du kan også legge til reflektor lys eller refleks til ryggsekken din om du er iført en.
  2. 2
    Bruk komfortable sko. Riding en sykkel i høye hæler eller flip flops er aldri en god idé. Bruk sko som passer perfekt, er flat såle, og har ingen dingler stykker som kan sette seg fast i sykkelen struktur og eiker. Futt i blonder.
  3. 3
    Bruk bukse strikk eller bånd. De vil holde tilbake lange bukser som truer med å flakse inn hjulenes eiker, eller bli tilsmusset av kjeden fett.
  4. 4
    Ikke bind klær rundt midjen din. Det uventet kunne løsne og vikle rundt hjulet ditt, kaster du med hodet først ned i bakken eller vei.
  5. 5
    Iført hjelm er alltid en god idé når du sykler. Noen steder har du ikke annet valg enn å bruke hjelm ved lov. Men selv der dette ikke er lovpålagt, er det en god idé å ha en til å øke din sikkerhet.
  6. 6
    Øyebeskyttelse. Skitt, småstein, eller bugs kan fly inn i øynene, forårsaker midlertidig visjon problemer. Et par av sykkel-aktuelle briller vil bidra til å forhindre dette.

Trafikkregler og veien fornuft

Følg trafikkreglene og sikkerhet beste praksis. Selv om driveren du kan være teknisk feil, er du den som vil mest sannsynlig bli skadet eller drept. Følg disse grunnleggende for din egen sikkerhet:

1. 1
    Kjenner reglene og bruke sansene. Hver syklist har plikt til å vite veien reglene, både som de gjelder for deg som syklist, og som de forholder seg til andre trafikanter også. Dette omfatter undervisning av barn hvilke regler de må være klar over (se nedenfor). Det er også viktig å bruke sunn fornuft når du sykler i trafikken, basert på alle dine sanser for å hjelpe deg gjennom trafikken trygt. Forutse uventet å redusere overraskelser.
  2. 2
    Ri i retning av trafikken. Riding mot trafikken på feil side av veien er ulovlig og øker en syklist risiko dramatisk fordi det øker stenge hastigheter og snu bilistene vil trolig ikke engang se for trafikk i retning fra der en feil-vei syklist skulle komme.
  3. 3
    Før justering kurs mot venstre eller høyre, alltid først se tilbake bak deg å sørge for at det er klart, og deretter signalisere din intensjon. Lær å bli i stand til å snu hodet for å se tilbake bak deg uten oppbygning av kurs. Dette kan gjøres ved å praktisere ser tilbake mens du følger en stripe i en tom parkeringsplass. Denne ferdigheten er viktig når du trenger å gå til venstre eller høyre fra kursen, som når du må flytte over for en lastebil stoppet ved fortauskanten eller annen hindring. Bare fordi det ikke er din skyld at du trenger å endre kurs, betyr ikke at du har forkjørsrett å flytte over. Hvis annen trafikk bruker den tilstøtende linje av reiser, må du gi til dem, eller forhandle om forkjørsrett for å flytte dit (se nedenfor). Det er viktig å øve på å se tilbake ferdighet fordi mange syklister, selv erfarne seg, innser ikke hvor mye de svinger seg når de ser tilbake. Ser tilbake for å sikre at det er trygt å flytte over er ingen hjelp hvis du slakker igjen rett foran forbikjøring trafikk som du ser tilbake.
  4. 4
    Bruk klare og åpenbare blinklys før du slår eller justere sidelengs på veien. Holde armen rett og parallelt med bakken med åpen håndflate møtt frem er mye mer klar og iøynefallende enn en arm halfheartedly løftet og holdt fast med en bøyd albue. Før du tar hånden av styret, sørg for å skanne veien fremover for hindringer som steiner, jettegryter, eller noe som kan rykke hjulet.
  5. 5
    Stopp for stoppskilt og se for trafikk.
    Følg trafikkreglene signaler.
  7. 7
    Velg en iøynefallende kjørefelt posisjon. Innse at mange bilister kan overse syklister, spesielt de riding ubemerka nær vegkant. Noen bilister blir irritert av tilstedeværelsen av syklister og søke å gjøre det vanskeligere for deg å kjøre i nærheten av dem. Ikke bli sint, hvis de tute som betyr at de har lagt merke til deg! Formidle takknemlighet ved å smile, nikke eller vinke. Hold deg rolig, holde vettet om deg, og holde fokus. Et speil kan hjelpe deg å vite når en bilist nærmer seg bakfra. En godt timet ser tilbake, nikk eller bremse / stoppe arm signal kan være svært nyttig i å kommunisere til bilisten at du ikke er uvitende om deres nærvær og din effekt på dem, som alene kan ofte nappe-in-the-bud en potensiell road rage situasjon.
  8. 8
    Spor dekkene minst fem meter fra siden av biler parkert ved fortauskanten for å eliminere risikoen for å bli truffet, eller blir påført svinge foran forbikjøring trafikk, etter en plutselig åpnet døren. Husk at selv på 10 mph du reiser avstand av en hel bil lengde hvert sekund. Hvis en dør åpnes plutselig foran deg, kan du ikke engang har nok tid til å reagere, mye mindre stopp. Og hvis du instinktivt svinge eller blir slått igjen av åpningen døren, kan du bli rammet av forbikjøring trafikk. Jada, de er juridisk forpliktet til å se først før de åpner døren, men du kommer til å stole på din sikkerhet - kanskje til og med satse livet - at de alltid vil uten unntak? Hvis du regelmessig sitte i døren soner, er det bare et spørsmål om tid før du får doored. Siden bil og lastebil dører strekker ut så mye som tre-og-en-halv meter når den er åpen, sporing fem meter gjør at to fot bred kropp å være klar av en åpen dør pluss et minimum av seks inches av feilmarginen. Eventuelle nærmere enn fem meter setter deg i døren sone og i alvorlig fare. Ikke bli lurt til ridning i en dør sone av en sykkel kjørefelt. Som maling på bakken gir ingen beskyttelse!
  9. 9
    Ikke prøv å dele baner med annen trafikk som er for smale for sikker side-by-side deling. Riding helt til høyre i baner mindre enn 14 meter i bredde er en stor årsak til konflikt og bestyrtelse i trafikken. Det gjør syklist mindre iøynefallende og inviterer bilistene til å prøve å presse inn på kjørefelt side-by-side med syklist, forårsaker dem til enten pass med tilstrekkelig sikkerhetsmargin, eller innser for sent at de må minst inngrep i tilstøtende kjørefelt å passere trygt. Varsle dem tidlig på betingelse av at lane deling er ikke et alternativ ved klart å kontrollere kjørefelt ved å ri nær sentrum av kjørefelt, eller til venstre for sentrum, slik at de har tid og plass til å planlegge en trygg feltskifte og pass.
  10. 10
    Del veien klokt. Mellom kryssene når raskere trafikk er til stede, hvis trafikken kjørefelt er bredt nok for trafikk å passere deg trygt innenfor kjørefeltet, hold til side og gjøre det enklere for sjåførene å forlate rommet ditt. Men under betydelig lange hull i trafikken, hjelper en mer iøynefallende posisjon godt ut i kjørebanen fange oppmerksomheten til den neste sjåføren som nærmer seg, hindre dem fra å velge å delta på en distraksjon før etter du har vært trygt passert. En bakspeilet kan hjelpe deg å legge merke til når raskere trafikken nærmer seg, og for å la deg kjent når man skal flytte på seg, vanligvis etter at de har bremset noe som indikerer at de har lagt merke til deg, men før de blir irritert. Bruk aldri en bakspeilet blikk i stedet for en head-sving ser tilbake før du går sidelengs på veien.
  11. 11
    Vet at de fleste av risikoen er foran deg, spesielt fra trafikk snu og krysse over banen. Når du nærmer deg noen kryss, kryss eller sted der svinger kan gjøres, uavhengig av det planlagte retning, velger en synlig og forutsigbar kjørefelt posisjon med god buffer plass rundt deg. Den kunnskapsrike syklist justerer for riktig plassering minst 100-200 meter før krysset, hvis hun ikke allerede er plassert der før det.
  12. 12
    Se etter biler på høyre side som er å snu til høyre. Slå bilister ofte sjekk bare for trafikken der biltrafikk er forventet, noen ganger med utsikt fotgjengere eller syklister plassert andre steder. Men noen ganger de overser selv riktig plassert syklister (akkurat som motorsyklister eller biler er ofte oversett), som er grunnen til ekstra buffer plass er viktig. Se etter bevis på at du har blitt lagt merke til - og øyekontakt teller ikke (noen kan se rett på deg og fortsatt ikke "se" deg) - før du stoler på blir lagt merke til. Ta hensyn til hvor de er ute, hvilken vei deres dekk er slått, hvis de er rullende eller helt stoppet, osv. Det er bare et spørsmål om tid før noen har utsikt over deg og kutter deg av... så vær klar og ikke overrasket når det skjer!
  13. 13
    Flytte sidelengs på veien krever noen ganger ikke bare ser tilbake og signalering, men ofte forhandlinger som innebar. Husk at signaliserer din hensikt å flytte ikke gir deg rett vei å gå. Noen trafikk allerede beveger seg inn i det rommet må vike for deg først. Så signalisere klart og ser tilbake, venter på at andre skal gi deg før du flytter. Hvis du trenger å krysse over flere baner, bevege seg med å se tilbake, signalering og forhandling for hvert kjørefelt endring, en av gangen, akkurat som du ville om riding en motorsykkel.
  14. 14
    Hvis du går til venstre, bruk venstre sving kjørefelt. Begynne å forberede tidlig slik at du har god tid og plass til å bevege seg over veien ett kjørefelt av gangen med signalering og forhandling etter behov. Hvis du ikke er komfortabel med dette, dra over, gå av sykkelen og gå den gjennom krysset ved hjelp av fotgjengeroverganger basert på fotgjenger reglene i veien.
  15. 15
    Hvis du går rett, ikke bruk høyresving kjørefelt eller den delen av veien som normalt brukes ved å høyreklikke snu trafikken. Andre drivere vil trolig ikke forvente straight-through trafikk skal reise dit. Før krysset, gå til venstre hvis du ikke allerede kontrollerer lengst til høyre kjørefelt som går rett.
  16. 16
    Ikke passere bremse eller stoppet trafikken på høyresiden som kan og kanskje ta til høyre. I stedet fusjonere venstre for å komme bak dem, eller enda lenger til venstre for å passere dem på venstre side. Vokt dere for bilistene som passerer deg, og deretter avta nok for deg å fange opp og begynne å sende dem... på høyre side. Oftere enn ikke, de bremse for å svinge til høyre... det er du er kø for å se tilbake og slå igjen å passere dem på venstre Ikke skyt gapet Hvis du passerer stoppet biler på høyre, pass opp for muligheten for en passasjer dør plutselig åpning -.! spesielt hvis det er en taxi. Passerer på venstre side, med mer enn fire føttene passerer plass, er mye tryggere, og som regel raskere.
  17. 17
    Kjenn. Det er viktig for deg som syklist å unngå fartsovertredelse, og å overholde alle fartsgrenser i langsomme soner (for eksempel rundt gangfelt, og skolesoner).
  18. 18
    Vit når du skal sykle på veien, på skulderen eller i sykkel kjørefelt. Reglene vil variere fra jurisdiksjon til jurisdiksjon, men generelt, er skulder bruk valgfritt, men aldri nødvendig, og sykkel kjørefelt bruk er vanligvis bare obligatorisk når raskere trafikk er til stede, og de kan være trygt og rimelig brukt. Vokt dere for glass, steinsprut og annet rusk som har en tendens til å samle seg i skuldre og sykkelbaner fordi de ikke er i kontinuerlig feid av biltrafikk som resten av veien er. Ta hensyn til den ekstra risikoen du anta ved å ri så langt til høyre som sykkelbaner og skuldre vanligvis er fordi du er mindre iøynefallende der (mindre iøynefallende til sjåfører som nærmer seg bakfra, så vel som til de foran deg). Å være så langt til høyre forkorter også dine siktlinjer til potensielle farer foran deg, og reduserer mengden av sikkerhet / buffer plass mellom deg og potensielle farer nær kanten av veien. Kort sagt, du bestemmer hvor du skal ri ved å forestille seg hvor du ville ri hvis det ikke var noen stripe per de hensyn som er gitt ovenfor, og ri der. Husk at stripene er i faste steder, og den beste plasseringen for deg å ri avhenger av dagens situasjon og forhold, så ikke blindt stole på sykkel kjørefelt striper for veiledning.
  19. 19
    Ikke ri på sykkel baner som er merket innenfor døren sone av parkerte biler. Husk at sykkelbaner er vanligvis bare 4-5 meter bred, så selv om det er et relativt stort 5 'sykkel kjørefelt ved siden av parkerte biler, bør du ikke sitte i den sykkelen kjørefelt. Det nærmeste du bør være til de parkerte bilene er ved å spore på sykkelen kjørefelt stripe.
  20. 20
    Bruk av sykkelstier som kjører ved siden av veien er sjelden lovpålagt, men kan være å foretrekke, spesielt for relativt langsom rekreasjons ridning. Enda mer enn når man kjører i sykkelbaner, være klar over den ekstra risikoen som tas ved å ri der trafikken er lett oversett, når du møter noen snitt med en vei eller innkjørsel.
  21. 21
    Unngå sykling på fortau eller gangsti. Vanligvis er det ikke en god idé å ri på fortauet og i mange jurisdiksjoner er det ulovlig å gjøre det. En klar unntaket er der et fortau er spesielt utpekt som en markert sykkelsti men vær forsiktig likevel, så det er sannsynlig at du vil fortsatt trenger å dele den med fotgjengere, samt syklister som kommer i motsatt retning. I det hele tatt, mange veier er generelt jevnere, noe som gjør turen enklere, raskere og mer behagelig enn å prøve å navigere en humpete, ofte hindret fortauet.
  22. 22
    Alltid bære identifikasjon, som et medisinsk ID-armbånd eller ID-kort i setet bag. Dette kan være uvurderlig for EMS respondere hvis du er bevisstløs.

Bli sett og være klar

Følg disse trinnene for å unngå å bli oversett:

1. 1
    Bruk hensiktsmessig. Motorsykler er nødvendig å ha en front frontlys på hele tiden, fordi de er mindre og vanskeligere å se enn andre kjøretøyer. En sykkel er mindre ennå. Nighttime riding krever vanligvis en front hvitt lys som et minimum, men legger til andre lysene vil bidra til å øke din synlighet, sammen med reflekterende klær som omtalt ovenfor. Belysning er nyttig både for dagen og for natt riding:
    • I løpet av dagen, er et blinkende frontlys bra fordi det tiltrekker seg mer oppmerksomhet.
    • Om natten, bruke en konstant fremre lys i stedet for en blinkende en. Dens jevn strøm av lys vil gi tilstrekkelig synlighet til sjåførene, mens et blinkende foran lys om natten snart får være irriterende som det strober ditt syn.
    • Når det blir mørkt ute, slå på frontlys din. Dette betyr i øyeblikket at du føler øynene anstrenge seg for å se godt, selv om himmelen ikke er mørkt, husk også at sjåførene trenger å se deg under skumringen, så feile på siden av å slå på lyset før heller enn senere.
    • Sett en rød LED strobe eller beacon på baksiden av sykkelen eller hjelmen. Det er OK for dette lyset å blinke, eller har spesielle mønstre, fordi det forstyrrer nattsynet mindre enn den hvite frontlyktene, og fordi sjåførene ikke teller utelukkende på baklys å måle avstand.
  2. 2
    Bruk iøynefallende kjørefelt posisjonering. Riding noen få meter ene eller den andre kanskje ikke virke som det bør gjøre en stor forskjell i forhold til å bli sett siden du bør være i noens synsfelt uansett, før du tenker på sjåførenes "zone of attention" snarere enn deres synsfelt. Å være innenfor sitt synsfelt er vanligvis ikke nok til å bli lagt merke til - du må være på et sted som gjør at du relevant for dem å bli lagt merke til - være der de betaler mesteparten av sin oppmerksomhet. Mens være i "motorsyklisten posisjon" i kjørebanen ikke garantere at du vil bli lagt merke til, det gjør blir oversett mye mindre sannsynlig, og gir deg en bedre utkikkspunkt og mer buffer plass fra farer. Også, hvis du har et speil, blir godt ut i kjørefeltet gjør det enkelt å finne ut når du blir lagt merke til, siden bilistene selvsagt hastigheten når de merker en syklist opp foran i "sin fil". Hvis du er ute på siden, da de ofte ikke avta selv om de legger merke til deg, så du har ingen måte å skjelne de som ikke har lagt merke til deg fra de som har. Du kan alltid midlertidig flytte på seg for å la raskere trafikk pass, som påfallende godt ut i kjørebanen er den beste måten å bli lagt merke til.
  3. 3
    Ta vare på kvelden. Sykling på kvelden kan være ekstremt farlig. Alltid på et godt opplyst vei eller bane uten rusk eller jettegryter. Gå saktere enn du ville gjort på dagtid, som du fortsatt trenger nok tid til å reagere på fare, og den nederste sikten gjør natt sykling farlig på grunn av dette.
  4. 4
    Bruk håndsignaler riktig. Håndsignaler er avgjørende hvis du kommer til å snu. Dette er spesielt viktig for venstre svinger, fordi de involverer kryssende trafikk. Ignorere hva du ble fortalt på barneskolen, i stedet hvis du er å snu igjen, utvide venstre arm, og hvis du slår rett, utvide høyre arm. Signaler som en gang ble basert på venstre arm ble utviklet for å kjøre en bil, en situasjon der bare venstre arm kan nå ut av vinduet.
  5. 5
    Gi tilstrekkelig advarsel. Når du passerer fotgjengere eller andre syklister, er det viktig at du advare dem på ditt nærvær. Ikke bare er dette høflige, men det reduserer sjansen for kollisjoner, fordi fotgjengere er mindre sannsynlig å plutselig svinge inn din vei, og de kan flytte over, holde deg ut av trafikk. En klokke, eller en høy røst "På [Venstre / Høyre]", "Passing" er gode måter å tiltrekke seg oppmerksomhet.
  6. 6
    Se for parkerte biler. Når du sykler forbi parallell-parkerte biler, være nok plass til bilen døren til å svinge helt åpent akkurat som du er i ferd med å passere. Får "doored" kan forårsake alvorlig skade og død.

Forbedre barnesykkel sikkerhet

1. 1
    Lære barna hvordan de skal sykle trygt i et helt trygt sted. La barna lære i sitt eget tempo, og tilbyr massevis av oppmuntring. De vil falle av, så vær forberedt med klemmer og motiverende diskusjon for å få dem tilbake til å prøve. Vær tålmodig til alle tider.
  2. 2
    Sørg for at barn alltid bruke hjelm når man rir. Dette skal føle seg som "second nature" til dem.
  3. 3
    Forklar ungdommer som ridning i høy hastighet kan alvorlig skade dem. Avskrekke dem fra å gjøre dette og advare dem om farene ved ikke å holde på sykkelstyre eller gå for fort.
  4. 4
    Finn trygge steder for barn å ri for moro, og trygge ruter på skolen og andre steder. Som en person som er ansvarlig for barnas velvære, er det opp til deg å ta deg tid til å speide ut gode ruter og steder med barna hvor de kan ri i sikkerhet.

Tips

• Installere en kjede vakt vil redusere sjansen for skader i tilfelle kjedet blir ødelagt. En kjede pause kan resultere i alvorlige kuttskader til kalven din.
  • Hvis du kan skifte gir på sykkelen din, endre den til et lavt tall når det går oppover, og høyere når du går ned. Jo høyere tall, jo tyngre spenningen.
  • Når får på sykkelen din, er det tryggere å hjulet det til et fortau og komme videre fra fortauet side.
  • Ha alltid med en vannflaske og snacks. Staying hydratiserte er viktig når du trener fordi du svetter så mye. Dehydrering kan føre til lavt blodtrykk og forårsake hypovolemisk sjokk. Og ikke glem å pakke litt snacks. Hard fysisk trening som sykling kan senke blodsukkeret veldig raskt, noe som kan føre til en hypoglycemic angrep. Powerbars er fullpakket med karbohydrater og protein og små nok til å passe i din jersey baklommer eller sete pakke.
  • Følg alle forholdsregler du ville følge hvis du var på foten.
  • Noen sykler har ikke bremser på styret. Vanligvis kan du bremser ved å tråkke bakover på denne type sykkel, sjekk før du går ut på en tur.
  • Sjekk for å se om det er sykkel klasser i ditt område. Disse vil lære sikker, effektiv sykling. Se etter de skreddersydd for barn hvis du underviser barn hvordan å ri en sykkel.

Advarsler

• Kjør ikke side-by-side med mindre du gjør fartsgrensen. Hvis du ikke har en speedometer, gjøre en god gjetning, men det er bedre å være under enn over grensen.
  • Se for hunder. Noen hunder er ikke kjent med sykler og kan oppfatte deg som en trussel.
  • Motorveier kan være farlig for noen med mindre hvis de rir på siden, er det vanligvis ulovlig å ri på en interstate typen motorveien.
  • De fleste kollisjoner er i kryss. I tett trafikk, er det bedre å stoppe og hjulet på sykkelen gjennom veien, selv om det er et lyskryss. Du vet aldri om en sjåfør vil prøve å kjøre på rødt lys eller ta av veldig raskt uten å merke din tilstedeværelse.
  • Noen veier er helt uegnet for å sykle trygt. Den López Mateos Highway i Guadalajara, Mexico, for eksempel, er en veldig, veldig farlig sted, med busser og fullastede lastebiler som kjører på 60 mph (100 km / t), og biler fartsovertredelse ved på 74 mph (120 km / t). Vær på utkikk etter slike veier, unngå dem hvis det er mulig, og hvis du absolutt må sykle gjennom disse veiene, så ri på fortauet, men gir etter for fotgjengere. Mange motorveier og motorveier forbud sykkel ridning helt.
  • Kjenner reglene når du reiser. Mange byer og tettsteder i Europa har sykkelstier rett langs gatene. Kjørefelt nærmest gaten er reservert for sykler, den andre kjørefelt er for fotgjengere. Drivere forventer du å bo i disse baner, og kanskje ikke være på utkikk etter sykler på veien.
  • Vær oppmerksom på at lyden av biler som kommer mot deg kan utslette lyden av dem som nærmer seg bakfra.
  • Det er veldig nyttig hvis du er i stand til å gjenkjenne dynamikken i håndtering av en bil, slik at du bedre kan unngå situasjoner hvor en sjåfør har å gjøre nødmanøvrer å unngå å treffe deg.
  • Hvis du er ukomfortabel om ridning på høyre side av veien på grunn av trafikken som kommer bakfra, ri på fortauet, men alltid vike for fotgjengere. Kjør aldri mot trafikken, så vil du da bli unnvike biler head-on.
  • Hvis du rir på en sykkelsti eller fortau, husk din hastighet i forhold til andre brukere av denne banen. Når du tror du konsekvent går over 10 mph (16 km / t), eller befinner du deg i et fortau med mange fotgjengere, er det sannsynligvis en bedre ide å ri på den glatte, brede expanse av gaten.