Wkeno

Hvordan høydehopp (friidrett)

Har du noen gang sett noen høydehopp og tenkte at du ønsket å prøve det?

Trinn

Hvordan høydehopp (friidrett). Samle et målebånd og noen medisinsk tape og finne en høydehopp "pit".
Hvordan høydehopp (friidrett). Samle et målebånd og noen medisinsk tape og finne en høydehopp "pit".
  1. 1
    Samle et målebånd og noen medisinsk tape og finne en høydehopp "pit". En strikk ledningen er å foretrekke for uerfarne hoppere siden et høyt hopp bar kan skade å lande på.
  1. 1
    Finn ut hva foten du er. Det er to måter å gjøre dette på: Legg deg på magen og så stå opp eller har noen presse deg bakfra. Ta hensyn til hvilken fot du legger frem for å stå eller hvilken du tar deg selv med. Start fra høyre side hvis din høyre fot gikk fremover. Hvis din venstre fot gikk frem, starter fra venstre side. Dette er fordi foten du setter en tendens til å være den dominerende foten og således sterkere. Du ønsker din sterkeste ben å være den som brukes til å kjøre kneet opp siden det er der de fleste av høyden din kommer fra.
  1. 1
    Tilnærmingen. Hele tilnærming bør være omtrent 5 til 8 framskritt i lengde med det siste tre som utgjør kurven. Resten bør tas ved en kontrollert hastighet med fremskritt bli lik en bundet. Gradvis kurve mot høydehopp fly (den imaginære planet / vegg opprettet av baren) og få litt fart. De siste tre skritt (eller seks trinn) bør gjøre opp kurven i tilnærmingen og de to siste skal være den raskeste. En metode for å finne tiltak er å ha jumper kjøre sine skritt bakover fra gropen. De bør begynne der deres anlegg er (trinn 4) og kjøre hjørnet raskt og deretter skride ut en gang å gå rett. Denne metoden står for variasjon i skrittlengde og hurtighet. Justeringer bør alltid gjøres etter at utøveren er varmet opp siden som endrer deres skrittlengde. Når trinnene er riktige, mål to lengder: en ut fra standard til hvor deres startmerke er vinkelrett og derfra til deres start mark.
  1. 1
    Anlegget. Ideelt anlegget, eller hvor din ikke-dominant fot er når du hopper, er en tredjedel av veien inn mot sentrum av gropen og om en armlengdes avstand unna det. Dette lar jumperen være over midten av baren, som alltid er det laveste punktet siden barer sag, når du er i luften og hindrer uerfarne hoppere fra uhell treffer en standard. Etter det grunnleggende er lært, bør jumpers jobbe med skjev slik at de treffer sitt anlegg på ca 45 grader opp fra bakken. (Effekten av dette kan sees ved hjelp av en blyant med gummi ned. Hvis blyanten faller ned i en vinkel i en tabell mens du kjører forover, spretter den rett opp. Hvis det er vertikalt når den slippes det ikke dukker opp, men faller rett og slett over.)
  1. 1
    Kneet stasjonen. Hovedfokus for anlegget skal være en rask og kraftig kneet stasjonen. Kneet skal komme over hele kroppen, vekk fra gropen. Dette er hva som får ryggen vendt mot baren. Legg merke til at skuldrene og overkroppen følger kneet. Det bør ikke være noen vridning sidelengs.
  2. 2
    Buen. Genseren skal buen liker det er en pigg under dem, eller som de gjør en bro i løse luften. Kontroller at jumperen hode er tilbake (chin opp) ellers trykket er satt på ryggen og kroppen vil automatisk ikke bue. Husk at overordnede stopper jumperen fra å få høyde så det bør utsettes inntil de kan få alt de kan fra sine kne-stasjonen. Hodet er rattet så hvis det er problemer med overordnede for tidlig, vanligvis hodet allerede bøyd mot pit, forårsaker dem til å dykke. Kommer ut av buen for tidlig er forårsaket ved å løfte hodet opp mens deres torso er fortsatt over tverrliggeren.
  1. 1
    Landingen. Heve hodet fører til at føttene til å snappe opp, og vanligvis ikke trenger å bli undervist siden det er en naturlig refleks når han faller bakover. Problemet er ofte i prøver å forsinke refleks for å tillate rotasjon rundt bar. Genseren bør sikte på å lande så høyt oppe på sine skuldre som mulig, noe som viser at de holder sin bue og roterende riktig. Dette forårsaker dem til å gjøre en baklengs salto på grunn av momentum så sørg for at de vet å ikke ha knærne sammen når de lander eller de kan kneet seg i ansiktet.
  1. 1
    Fortsette å prøve til du får det riktig! Husk å bare fokusere på ett aspekt om gangen for å unngå 'lammelse av analysen.

Tips

  • Du bør starte ut enten uten en bar eller med en elastisk ett.
  • Kjør i en kurve, aldri rett i baren, og hoppe av en fot.
  • Bøye langt tilbake. Jo lenger tilbake du bøyer lenger føttene kommer opp.
  • Når du er klar for en bar, starte den et par inches over matten, og øke i tempo.
  • Skyv hoftene opp ved å hoppe slik at kroppen din å bue mer.
  • Denne artikkelen er for startere. Den eneste måten er å gå til et høyt hopp trener som kjenner dine behov for å bli bedre.
  • Riktig teknikk er å bruke Fosbury Flop.
  • Jentene starter på 4 "og gutta starter på 5 '.

Advarsler

  • Bruk aldri en madrass! Det kan høres ut som en god idé, men hvis du lander hardt du vil fly opp og lande på bakken.
  • Ha tilsyn eller gjøre det med en venn i tilfelle du blir skadet.
  • Aldri høydehopp uten sikkerhet mat, vil du bli skadet alvorlig!
  • Plassere små matter mellom de større sikkerhet matter for ekstra beskyttelse.

Ting du trenger

  • Målebånd
  • Full høydehopp pit sett (matte, standarder (støtte polene), og bar)
  • Hvit medisinsk tape (hvis det er desperat bruk band-hjelpemidler). Tacks fungere godt, spesielt hvis sporet overflaten er våt og tape er ikke å stikke.
  • Venn eller forelder