Wkeno

Slik spiller amerikansk fotball

Hvis du noensinne har lurt på om det grunnleggende om hvordan å spille europeisk stil fotball, er du ikke alene. Europeisk fotball kan virke forvirrende for den uinnvidde tilskuer. Les videre for å lære hvordan spillet spilles og hva alle disse begreper som "first down" og "running back" egentlig betyr.

Trinn

Slik spiller amerikansk fotball. Vet poenget med spillet.
Slik spiller amerikansk fotball. Vet poenget med spillet.

Regler og terminologi

  1. 1
    Vet poenget med spillet. Målet med europeisk fotball er å score poeng ved å gjennomføre ballen fra et utgangspunkt på 100-meter lang med 53-yard bredt felt inn i et spesielt merket ti-yard-dyp sone i begge ender av banen kalles en slutt sone. Hvert lag benytter slutten sone foran dem å score, mens du prøver å hindre motstanderlaget fra å nå slutten sone bak dem. Hver ende sone har en Y-formet struktur på sitt utenfor kanten kalles målet innlegget, som brukes til å score poeng med sparker spiller.
    • Slutten sone som et lag forsvarer er vanligvis referert til som "sitt" end zone. Dermed er et lag med 70 meter å gå før det kan score en touchdown 30 meter fra sin målsone.
    • Lag handel av tida i henhold til strenge regler. Uansett hvilken lag er i besittelse av ballen er kjent som "krenkelser," det andre laget kalles "forsvar".
  2. 2
    Lær tiden divisjoner. Fotball er delt inn i fire perioder på 15 minutter hver, med en pause mellom andre og tredje periode som kalles "pause" som er normalt 12 minutter lang. Mens klokken er aktiv, er spillet delt inn i enda kortere segmenter som kalles "skuespill". En spiller begynner når ballen blir flyttet fra bakken i hendene på spillerne, og slutter når enten ballen treffer bakken, eller den personen som holder berører minst ett kne til bakken. Når en spiller er over, spillerne har 40 sekunder å nullstille ballen i midten av hva verftet linje det stoppet på og komme inn lagformasjoner før neste spill må begynne.
    • Spille tid kan stoppe for et par forskjellige grunner. Hvis en spiller går ut av banen, er en straff kalt, eller et pass er kastet, men ikke fanget opp av noen, vil klokken stoppe mens dommerne sortere alt ut.
    • Straff er indikert med dommere, som kaster gule flagg på feltet når de ser et brudd å la alle på banen vet at en straff har blitt kalt. Straff normalt føre til det feilende laget taper mellom 5 og 15 meter av feltet stilling. Det er mange straffer, men noen av de vanligste er "offside" (noen var på feil side av linjen av scrimmage når ballen ble snappet), "holding" (noen grep en annen spiller med hendene i stedet for å takle ham skikkelig ), og "klipping" (noen kontaktet en motstander annet enn ballen carrier bakfra, og under midjen).
  3. 3
    Lær flyten i spillet. Europeisk fotball består av to grunnleggende strukturelle elementer som guide lek. Dette er kickoff og nedturer system.
    • Kickoff: Helt i begynnelsen av spillet, lagets kapteiner knipse en mynt for å avgjøre hvem som blir nødt til å sparke ballen til det andre laget, og dermed starter spillet. Denne første stykket kalles kickoff, og vanligvis innebærer en lang kick down-feltet fra ett lag til den andre, med det laget som sparket ballen susende mot laget som mottar ballen for å hindre dem fra å kjøre ballen en lang måter tilbake mot det sparkende laget målsone. Etter pausen er det en andre kickoff fra hvilken som helst lag er i besittelse av ballen til det andre laget.
    • Downs: Ordet "ned" er synonymt med ordet "sjanse" i europeisk fotball. Den straffbare handlingen er tillatt fire forsøk å flytte ballen minst 10 meter mot slutten sonen. Hver stykket ender i en ny ned. Skal målet om 10 meter fra den første ned oppnås før den fjerde nede er over, til greven tilbakestilles til første ned, vanligvis kjent som "første og 10" for å indikere at standard 10 meter er igjen nødvendig tilbakestille til først ned. Ellers er det bølgende telle fra én til fire. Hvis fire nedturer passere uten å tilbakestille til den første ned, passerer kontroll over ballen til det andre laget.
      • Dette betyr at et lag som beveger seg ballen 10 eller flere meter på hver spiller aldri vil være på den andre ned. Hver gang ballen blir flyttet 10 meter eller mer i riktig retning, er det neste spillet et første forsøk med 10 meter å gå.
      • Avstanden som kreves for å tilbakestille til den første ned er kumulative, så kjører 4 meter på første forsøk, tre meter på den andre, og tre meter på det tredje er nok for det neste spillet til å være et første forsøk igjen.
      • Hvis et trekk slutter med at ballen bak scrimmagelinja, blir differansen i meter tilsatt til det totale antall meter som kreves for en første ned. For eksempel, hvis quarterbacken blir taklet 7 meter bak linjen med ballen i hendene, vil det neste spillet noteres som "andre og 17", som betyr at 17 meter må dekkes i de neste tre spiller for å tilbakestille til et første ned.
      • I stedet for å spille gjennom den fjerde ned, kan lovbruddet velger å punt ballen, som er en lang skudd som overfører kontroll over ballen til det andre laget, men er trolig å tvinge dem til å starte lenger opp i feltet enn de ellers ville ha vært.
  4. 4
    Lær om sammensetningen av et team. Hvert lag har lov til å ha elleve spillere på banen samtidig. Ulike teammedlemmer holde ulike posisjoner og har forskjellige oppgaver på feltet. Mest konkurransedyktige lag er faktisk består av tre separate lag av spillere, som hver er rotert på feltet for å utføre en type oppgave.
    • Den offensive team inkluderer følgende spillere:
      • Quarterbacken, som kaster et pass eller hender ballen til en løper.
      • Senteret, som "snaps" fotball fra linjen av scrimmage (startlinjen) til qurterback.
      • Den offensive linjen, sammensatt av sentrum, to vakter, og to taklinger, som kollektivt forsvare de andre spillerne fra forsvaret mens ballen blir avlevert eller bestått.
      • Brede mottakere, som kjører bak forsvaret og fange ballen hvis et pass blir kastet.
      • Den løpende tilbake, som tar ballen fra quarterback og kjører det mot slutten sonen.
      • Tight slutt, som hjelper forsvare ytterkantene av linjen, og kan også fange ballen i tilfelle av en pasning.
    • Den defensive laget består av følgende spillere:
      • Linebackers, som forsvarer mot passerer skuespill og også rush gjennom linjen for å takle quarterback.
      • Forsvarsrekka, som holder trykket på offensiv linje.
      • Cornerbacks og, sikkerhetsinnretning som kjører forsvaret på spillere som prøver å få et pass eller prøver å kjøre ballen ned i feltet forbi forsvarsrekka.
    • Den tredje teamet er eget team brukt noen gang ballen blir sparket. Deres jobb er å gi personen sparker ballen til å gjøre en ren kick uten å bli trakassert av det andre laget.
  5. 5
    Hold styr på poengsummen din. Målet med spillet er å score flere poeng enn motstanderlaget. I tilfelle av et slips, er en ekstra 15 minutters overtid perioden vanligvis spilt. Scoring er som følger:
    • En touchdown, hvor fotball er vellykket gjennomført i riktig ende sone av en spiller (eller fanget av en spiller som står i riktig ende sone), er verdt seks poeng.
    • Et ekstra punkt, hvor en spiller sparker fotball mellom målstengene etter at hans lag har scoret en touchdown, er verdt 1 poeng. Når touchdown play er fulgt av en passerende spille inn i målsonen i stedet for et kick, er stykket kalles en to poeng, og er verdt to poeng.
    • Et felt mål, hvor en spiller sparker fotball mellom målstengene uten å ha scoret et touchdown på det forrige stykket, er verdt tre poeng. Feltet mål blir ofte sett på som for desperate taktikk på slutten av nære spill.
    • En sikkerhet, hvor en spiller er så langt ned i feltet at han er i sin egen end zone og senere blir taklet mens du holder ballen, er verdt to poeng.

Gameplay grunnleggende

  1. 1
    Kjemp deg frem med løpespill. Generelt den vanligste typen spill sett i fotball er det kjører spille. Kjører spiller en tendens til å gi mindre lengde per spiller enn bestått skuespill, men er mye mindre sannsynlig å tilfeldigvis overføre kontroll over ballen til det andre laget. De har den ekstra fordelen av å få fotballen ut av quarterback hender raskt, før en aggressiv forsvar kan nå sin stilling og koste teamet ekstra meter. Hvis ballen blir droppet under en kjører spille, kalles det en rote. En famlet ball kan bli plukket opp av det andre laget å få kontroll over det.
    • Den quarterback normalt overlater ballen til en lagkamerat (vanligvis en running back) for å utføre en kjører spille, men han kan også velge å løpe ballen selv. Å kunne tenke raskt og vurdere situasjonen som det endringer er en viktig ferdighet for en quarterback for å hjelpe ham bestemme når man skal løpe ballen på egen hånd.
    • Kjører spiller har fordelen av å være vanskelig å se i detalj fra bak forsvarsrekka. Svært ofte vil lovbruddet prøve å lure inn i feltet fra tilsynelatende å overlevere ballen ut til to eller tre forskjellige løpere. Når ruse fungerer, kan en løper som faktisk har ballen noen ganger bryte forbi forsvaret før de vet hva som har skjedd og kjøre hele veien ned i feltet etter en enkel touchdown.
  2. 2
    Pierce forsvaret med bestått skuespill. Litt mindre vanlig enn den kjører spille, er det pasningsspillet en fin måte å gjøre opp tapte meter raskt... dersom pasningen er fullført. Korte pasninger spiller blir ofte brukt i kombinasjon med løpespill også, for å holde forsvaret på sine tær. Den store fordelen med en pasningsspillet er dens evne til å fullstendig omgå en tøff bakken forsvar. Ufullstendige passerer (der ingen fanger ballen etter at den er kastet) stoppe klokken og avslutte spillet.
    • Quarterbacken vanligvis trenger mer tid til å kaste en pasning enn det som kreves for en kjører spille, så den offensive linjen må være eksepsjonelt urokkelig mens quarterback skanner feltet for en åpen mottakeren for å hindre ham fra å bli sparket (taklet bak linjen av scrimmage mens han holder ballen). Når en åpning er flekket, har quarterback å anslå hvor langt å kaste ballen slik at mottakeren vil kunne fange den mens du er i bevegelse.
    • Hvis et pass blir fanget opp av forsvaret, kalles det en avskjæring. Som med en rote, når en pasning blir snappet opp, forsvaret får kontroll over ballen (og blir krenkelser). Like viktig, er stykket ikke over når ballen har blitt fanget opp. Den forsvarende spilleren som gjorde avskjæring kan (og ofte gjør) ta til høyre rundt og løpe ballen tilbake ned i feltet etter en spennende touchdown.
  3. 3
    Kombiner passerer og kjører skuespill. Din angripende laget bør planlegge å bruke en blanding av både løping og passerer skuespill for å holde forsvaret gjette. Øve et par forskjellige formasjoner med teamet ditt og bli god til å kjøre dem.
    • Quarterbacken spesielt bør øve kaste ballen presist, samt å lære å lage overbevisende falske handoffs til de kjører ryggen.
    • Som en tommelfingerregel, er det tryggere å starte med et par løpespill til laget ditt får en følelse for hvordan forsvaret reagerer. En defensiv team som er gode på å fange ballen kan ikke ha mye for seg på bakken, eller vice-versa.
    • Justere blanding tilsvarende. Hvis du spiller forsvar, se Spillernes posisjoner nøye og prøve å forutse om stykket vil være en løpende lek, en kort pasning, eller en lang pasning, slik at du kan forsvare seg mot det så effektivt som mulig. Og husk, ingenting som stopper et skuespill av noe slag så raskt som plyndringen quarterback, så hvis du ser en åpning, gå for det.
  4. 4
    Øve mye. Helt klart den beste måten å bli bedre på å spille fotball er å trene regelmessig. Spillet bruker en spesiell kompetanse som ikke er sett veldig mange andre steder i livet, er så konsekvent arbeidet som kreves for å forbedre måten du spiller.
    • Øve med laget ditt hvis det er mulig. Øv holder ballen, fanger ballen, og kjører med den, praksis ser de andre spillerne, slik at du kan endre hva du gjør basert på hva som skjer andre steder på banen.
    • Styrke og utholdenhetstrening er svært viktig, også.
    • Ikke glem å praktisere strategi og spesiell spiller, som feltet mål, sammen slik at du kan gå ut på banen og fungere som en intelligent helhet når spillet dagen kommer.
  5. 5
    Studere strategi. Denne guiden viser bare de mest grunnleggende elementene i spillet. Lagformasjoner og strategier går langt utover den informasjonen som presenteres her. Les deg opp på noen av dem og tenke på hvordan laget ditt kan bruke dem til å få en fordel på feltet.

Tips

  • Strekk før du trener.
  • Å holde ballen sikkert når du kjører, plasser håndflaten tuppen av den ene siden av ballen, og satte den andre spissen i flippen på innsiden av armen der albuen er. Deretter trekker den armen i så ballen er mot kroppen din tett. Når du er i ferd med å bli truffet av en annen person, plasserer den ledige hånden på toppen av ballen og hold deg fast. Det er bedre å miste meter og holde ballen enn å få meter og ender opp med å fomle.
  • Fange ballen vekk fra kroppen din, med hendene, og deretter trekke det tett. Dette bidrar til å hindre ballen fra å spretter av kroppen din som du prøver å fange den.

Advarsler

  • Fotball er en grov sport, så gjør deg klar til å bli rammet. Hvis du ikke ønsker å spille full-kontakt fotball, vurdere flagg fotball, der spillerne regnes som "taklet" når en motstander trekker et bånd eller flagg av stoff ut av dem.
  • Det er normalt å bli forslått opp og slitt ut mens du spiller fotball, men hvis du opplever noen alvorlig eller vedvarende smerte, stoppe å spille og få det sjekket ut av en lege først.

Kilder